ПРИНЦИП ІСТОРИЗМУ ТА ЙОГО ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ БІОЛОГІЇ

Автор(и)

  • Валерій Миколайко
  • Ірина Миколайко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134912

Ключові слова:

принцип історизму, біологія, шляхи та моделі реалізації, вчитель біології, методичні прийоми

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність та доцільність впровадження принципу історизму у процес вивчення шкільного курсу біології для формування позитивної навчальної мотивації та наукового світогляду учнів. Проаналізовані окремі шляхи реалізації принципу історизму в шкільному курсі біології. Встановлено, що реалізація принципу історизму сприяє глибшому, ґрунтовнішому розумінню науки та вимагає вносити в навчальні програми питання, пов’язані з історією розвитку біології, що підвищує мотивації до навчання, а також створює умови для формування наукового світогляду. Розглядається оновлений зміст принципу історизму в дидактиці, моделі його реалізації в навчальному процесі. Кожна з моделей має свої переваги і недоліки. Відзначається зв'язок принципу історизму з іншими принципами навчання.

Біографії авторів

Валерій Миколайко

доктор сільськогосподарських наук, професор кафедри біології та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Ірина Миколайко

кандидат біологічних наук, доцент кафедри біології та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Гаджнев Ф. И. Как мы используем исторический материал / Ф. И. Гаджнев // Физика в школе, 1981. – № 6. – С. 42.

Зеленов М. В. Сущность, формы и функции исторического знания и познания. Методы изучения истории. Классификации / М. В. Зеленов // Открытый текст : электрон. период. изд-е. – Режим доступа : www.opentext.ru/hystory/?id=1943.

Кохановский В. П. Философия и методология науки / В. П. Кохановский. – Ростов-на-Дону : Феникс, 1999. – С. 183–185.

Лубский А. В. Альтернативные модели исторического исследования: концептуальная интерпретация когнитивных практик / А. В. Лубский. Saarbriicken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010. – 358 с.

Малафіїк І. В. Дидактика : навч. посіб. / І. В. Малафіїк. – К. : Кондор, 2005. – 398 с.

Матюшенко Е. Е. Построение теоретического содержания школьного биологического образования на исторической основе / Е. Е. Матюшенко, Л. Н. Сухорукова // Ярославский педагогический вестник. – 2012. – № 2. – С. 117–121.

Матюшенко Е. Е. Методика обучения общей биологии на основе исторического подхода к отбору учебного содержания / Е. Е. Матюшенко, Л. Н. Сухорукова // Биологическое и экологическое образование в средней и высшей школе: состояние, проблемы и перспективы развития : сб. мат. Межд. науч.-практич. кон. – СПб : ТЕССА, 2014. – Вып. 13. – С. 348−353.

Мощанский В. Н. Особенности биографических очерков как учебных материалов / В. Н. Мощанский // Физика в школе. – 1999. – № 3. – С. 51.

Мощанский В. Н. Принцип историзма в методических исследованиях / В. Н. Мощанский // Советская педагогика. – 1967. – № 2.

Оспенникова Е. В. Принцип историзма в обучении физике: содержание и модели реализации в средней общеобразовательной в школе / Е. В. Оспенникова, Е. С. Шестакова // Педагогическое образование в России. – 2010. – № 4. – С. 67–75.

Червонный М. А. Принцип историзма на уроках физики : метод. пособие / М. А. Червонный. – Томск : УМИЦ ТГПУ, 1999. – 70 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Миколайко, В., & Миколайко, І. (2018). ПРИНЦИП ІСТОРИЗМУ ТА ЙОГО ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ БІОЛОГІЇ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 190–198. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134912

Номер

Розділ

Статті