ЗМІСТОВНІ КОМПОНЕНТИ АКМЕОЛОГІЧНОЇ МОДЕЛІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ

Автор(и)

  • Наталія Осадчук

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134919

Ключові слова:

акмеологічна модель, культурологічна підготовка, змістовні компоненти, майбутні офіцери

Анотація

У статті розкрито сутність акмеологічної моделі в дослідженні культурологічної підготовки майбутніх офіцерів у рамках навчання у ВВНЗ. Окреслено та охарактеризовано змістовні компоненти системи культурологічної підготовки майбутніх офіцерів в аспекті акмеологічного підходу (мотиваційно-ціннісний компонент ( формування позитивної акме-мотивації курсантів, орієнтація на гуманістичні цінності, налаштування на оптимальні результати та успіх); змістовно-проектувальний компонент (проектування курсантами «мікроакме», які потрібно досягнути у культуротворчій діяльності); когнітивний компонент (формування системи теоретичних знань з основ культурології, історії, мови, країнознавства та акмеології); діяльнісно-процесуальний (формування умінь творчо, нестандартно, але досить ефективно розв’язувати професійні задачі); рефлексивно-оцінний компонент (формування рефлексивної позиції курсанта з метою оцінки себе як суб´єкта культуротворчої  діяльності); творчий компонент (формування творчого підходу до культуровідповідної професійної діяльності майбутніх офіцерів).

Біографія автора

Наталія Осадчук

старший викладач кафедри іноземних мов Житомирського військового інституту імені С. П. Корольова

Посилання

Анисимова Е. В. Совершенствование культурологического образования студентов гуманитарного вуза : дис. ... кандидата пед. наук : 13.00.01 / Е. В. Анисимова. – Нижний Новгород, 2006. – 188 с.

Большой психологический словарь / сост. и общ. ред. Б. Г. Мещерякова, В. П. Зинченко. – М. : АСТ: АСТ МОСКВА; СПб. : Прайм-ЕВРОЗНАК, 2009. – 811 с.

Дубасенюк О. А. Акмеологічна концепція професійного розвитку педагога / О. А. Дубасенюк // Професійна педагогічна освіта: акмесинергетичний підхід : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – С. 5–10; 11–57.

Деркaч A. A. Aкмеология в вопросaх и ответaх : учеб. пособие / A. A. Деркaч, Е. В. Селезневa. – М. : Изд-во Московского психолого-социaльного институтa ; Воронеж : Изд-во НПО МОДЭК, 2007. – 248 с.

Іванова Т. В. Культурологічний компонент у підготовці майбутнього педагога / Т. В. Іванова // Нові технології навчання. – К., 2001. – С. 34–38.

Кулаківська Ю. С. Педагогічна рефлексія як засіб формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови ДНЗ [Електронний ресурс] / Ю. С. Кулаківська. – Режим доступу : http://www.psyh.kiev.ua/Кулаківська_Ю.С.

Макаренко С. С. Креативність – результативна складова професійної діяльності майбутніх рятівників : зб. ст. VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. «Особистість в екстремальних умовах» (20 травня 2015 р.). – Львів : ЛДУ БЖД, 2015. – С. 18–20.

Манівлець Е. Є. Креативність як невід’ємна складова розвитку творчого потенціалу студента / Е. Є. Манівлець // Право і суспільство. – 2012. – № 1. – С. 304–308. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/

Pis_2012_1_67

Соколова І. В. Акмеологічні знання, акмеологічний зміст, акмеологічна освітня парадигма: акмеологічний трикутник / І. В. Соколова // Проблеми освіти : зб. наук. пр. – Житомир – Київ, 2015. – Вип. 84. – С. 318–322.

Федорцова О. Г. Формування культурологічної компетентності майбутніх інженерів енергетиків у процесі вивчення гуманітарних дисциплін : дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. Г. Федорцова. – Житомир, 2016. – 311 с.

Шапаренко Х. А. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів на засадах акмеологічного підходу : дис. … кандидата пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Х. А. Шапаренко. – Харків, 2008. – 207 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Осадчук, Н. (2018). ЗМІСТОВНІ КОМПОНЕНТИ АКМЕОЛОГІЧНОЇ МОДЕЛІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 215–224. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134919

Номер

Розділ

Статті