РОЗВИТОК МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНИХ ПРАКТИК СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ ДИЗАЙН МОДИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134924Ключові слова:
міжкультурна компетентність, дизайн одягу, навчальна практика, дескрипториАнотація
У статті розглядаються проблеми організації закордонних навчальних практик, як основна умова формування практичної складової міжкультурної компетентності майбутнього фахівця в галузі дизайну одягу. Обґрунтовані рівні і етапи практичної підготовки фахівців галузі дизайн одягу при формуванні міжкультурної компетентності. Види і призначення практик описані в алгоритмі проблеми – цілі – мотивації – матеріалізація – рефлексія. Етапи та рівні практик зіставлені з основним дескрипторами формування міжкультурної компетентності.
Посилання
Onorati M. G. Cultural displacement as a lever to global-ready student profiles: results from a longitudinal study on International Lifelong Learning Programs (LLP) / Onorati M. G., d’Ovidio F. D., Antonucci L. // Quality and Quantity. – 2017. – 51(2). – Pp. 545–563.
Waldron R. Positionality and reflexive interaction: a critical internationalist cultural studies approach to intercultural collaboration / Waldron R. // Innovations in Education and Teaching International. – 2017. – 54(1). – Pp. 12–19.
ECTS Users’ Guide, European Union, 2015, 109 p. http://ec.europa.eu/
education/ects/users-guide/docs/ects-users-guide_en.pdf
Бутиліна О. В. Навчальна практика як чинник професіоналізації студентів / Бутиліна О. В., Кудринська А. І. // Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2015. – № 1. –
С. 182–190.
Попова Т. І. Розвиток професійно-творчих умінь у майбутніх дизайнерів одягу / Т. І. Попова // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2013. – № 38–39. – С. 326–332.
Попова Т. І. Організація різнорівневого виробничого навчання для спеціальностей швейного профілю на основі диференційованого підходу / Т. І. Попова // Молодь і ринок. – 2014. – № 1. – С. 56–62.
Бутиліна О. В. Навчально-методична практика студентів Львівського університету за кордоном / О. В. Бутиліна // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – 2012. – Вип. 7. – С. 266–267.
Процик І. Docendo discimus або навчальна практика студентів-україністів Франкового університету у Вроцлавському університеті / І. Процик // Теорія і практика викладання української мови як іноземної. – 2013. – Вип. 8. – С. 379–381.
Andryukhina L. M. Creative practices in developing intercultural communicative competence / Andryukhina L. M., Fadeyeva N. Yu. // Integration of Education 20(3), pp. 320-330 2016
Turning good intentions into good teaching: Five common principles for culturally responsive pedagogy (Book Chapter) / Hailu M., Mackey J., Pan J., Arend B. // Promoting Intercultural Communication Competencies in Higher Education. – 2016. – Pp. 20–53.
Buchanan J. Understanding the other through international professional teaching experiences / J. Buchanan // International Education Journal. – 2017. – 16(4). – С. 3–28.
Lang C. The global education practicum: perspectives from accompanying academics Asia-Pacific / Lang C., Cacciattolo M., Kidman G. // Journal of Teacher Education. – 2017. – 45(2). – Pp. 145–161.
He Y. Impact of short-term study abroad program: Inservice teachers’ development of intercultural competence and pedagogical beliefs / He Y., Lundgren K., Pynes P. // Teaching and Teacher Education. – 2017. – 66. – Pp. 147–157.
Mody M. Study abroad and the development of college students’ travel venturesomeness / Mody M., Gordon S., Lehto X., Adler H. // Tourism Management Perspectives. – 2017. – 24. – Pp. 126–138.
Dunlap A. Effectively preparing students for international field placements through a pre-departure class / Dunlap A., Mapp S. C. // Social Work Education. – 2017. – 36(8). – Pp. 893–904.