СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО ШВЕЙНОГО ВИРОБНИЦТВА»
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137533Ключові слова:
матеріалознавство швейного виробництва, навчальна діяльність, практичне заняття, форми практичного заняття, технології навчання, традиційні методи навчання, інтерактивні методи навчання.Анотація
У статті досліджено теоретичні засади застосування інноваційних підходів навчання до проведення практичних занять у студентів вищих навчальних закладів до вивчення дисципліни «Матеріалознавство швейного виробництва». Проведено ґрунтовний аналіз технологій, форм та методів навчання у контексті практичних занять із зазначеної дисципліни. Графічно інтерпретовано основні педагогічні інструменти проведення практичних занять. Здійснено теоретичне обґрунтування організаційно- функціональної структури інноваційної моделі використання у навчальному процесі практичних занять при вивченні дисципліни «Матеріалознавство швейного виробництва».Посилання
Рябчиков М. Л. Проектування навчального процесу студентів
швейних спеціальностей с метою формування творчих умінь у процесі
самостійної освіти / М. Л. Рябчиков // Проблеми інженерно-
педагогічної освіти. – 2006. – № 13. – С. 100–108.
Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. [для студ.
вищ. навч. закл.] / В. Л. Ортинський – К. : Центр учбової літератури,
– 472 с.
Морзе Н. В. Методика навчання інформатики: [навч. посібник : у3 ч.] / Н. В. Морзе. – Ч. 1: загальна методика навчання інформатики. – К. : Навчальна книга, 2004. – 256 с.
Гавронская Ю. Ю. Интерактивное обучение химическим дисциплинам как средствоформирования профессиональной компетентности студентов педагогических вузов: дис... докт. пед. наук. – СПб., 2004. – 434 с.
Бураго В. В. Применение компьютерных имитационных моделей в
качестве инструмента модернизации высшего экономического
образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.orelgiet.ru/
monah/88h.pdf.
Герасютина О. Воспитать профессионала [Электронный ресурс] //
Таможня. 2013. № 16 [327]. URL: http://customs.ru/ images/stories/press/2013/journ/16_2013_str_18.pdf.
Санина Е. И., Помелова М. С. Возможности современных форм
обучения математике приподготовке студентов-гуманитариев
[Електронний ресурс] / Е. И. Санина, М. С. Помелова // Современные
проблемы науки и образования. – 2012. – № 4. Режим доступу : URL:
www.science-education.ru/104-6566
Кустова О. Формування дидактичної моделі дисципліни
«Матеріалознавство швейного виробництва» / О. Кустова, В. Білик //
Професійне становлення особистості: проблеми і перспективи : [матеріали V міжнародної науково-практичної конференції]. –
Хмельницький, 2009. – С. 347–349.
Білик В. В. Модель формування проектувальної компетентності у
майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю / В. В. Білик //
Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені
Олександра Довженка : зб. наук. пр. / редкол.: О. І. Курок (відп. ред.) [та ін.]. – Глухів : РВВ Глухівського НПУ ім. О. Довженка, 2015. –
Вип. 27. – С. 10–16.
Кононец Н. В. Практическое занятие по информатике в контексте
ресурсно-ориентированного обучения студентов / Н. В. Кононец //
Педагогические науки : фундаментальные исследования. – 2013 –
№ 11. – С. 540–545.
Кононец Н. В. Педагогические инновации высшей школы: ресурсно-ориентированное обучение // Педагогиче-ские науки: сб. науч. трудов. – Полтава, 2012. – Вып. 54. – С. 76–80.
Butler, Margaret (Meg). Resource Based Learning and Course Design
(2011). Law Library Journal, 2012; Georgia State University College of
Law, Legal Studies Research Paper No. 2011–24.
Матеріал з Вікіпедії / Інтерактивне навчання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/Інтерактивне_навчання.
Грабовська С. Л. Інтерактивне навчання у вузі : проблеми і
перспективи / С. Л. Грабовська // Вісник Львівського університету. –
– Вип. 15. – С. 171–176.
Негода С. Типи практичних занять [Електронний ресурс] / С. Негода // Офіційний блог. – Режим доступу : http://terra0432.blogspot.ru/2015/04/blog-post_96.html.
Цупикова Е. В. Инновационные формы практических занятий в
модульном обучении русской семасиологии: опыт написания
учебника / Е. В. Цупикова // Омский научный вестник. – 2011. – № 2
(96). – С. 177–181.
Олексенко В. М. Теоретичні і методичні засади реалізації
інноваційних технологій у підготовці майбутніх фахівців інженерних
спеціальностей : автореф. дис. д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / В. М. Олексенко. – К., 2008. – 39 с.
Янченко О. І. Методика провеедння семінарських занять : [методична розробка ] / О. І. Янченко [Електронний ресурс].– Кривий Ріг, 2017. – 15 с. – Режим доступу : https://docviewer.yandex.ua/?url=
http%3A%2F%2Fyancholga5.narod.ru%2Fseminar.pdf&name=seminar.
pdf&lang=uk&c=5881bdaef913&page=1.
Андрущенко В. П. Психолого-педагогічні засади проектування
інноваційних технологій викладання у вищій школі : монографія /
В. Андрущенко, В. Луговий. – К. : «Педагогічна думка», 2011. – 260 с.
Романенко Ю. А. Портфоліо студента: дидактичний аспект /
Ю. А. Романенко // Наукові записки НДУ ім. Гоголя. Психолого-
педагогічні науки. – 2012. – № 2. – С. 38–40.