НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС У КОНФЕСІЙНИХ ХРИСТИЯНСЬКИХ ШКОЛАХ В ЕПОХУ НАЦІОНАЛ- СОЦІАЛІСТИЧНОЇ ДИКТАТУРИ У НІМЕЧЧИНІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137535Ключові слова:
націонал-соціалізм, педагогічні ідеї, принципи навчання і виховання, мета виховання, завдання виховання, конфесійні християнські школи, навчально-виховний процес.Анотація
У статті висвітлено педагогічні ідеї та принципи націонал- соціалістичної педагогіки, а також мету, завдання виховання та шляхи реалізації цих завдань. Науковий доробок представляє особливості організації процесу навчання і виховання учнів у конфесійних школах періоду панування націонал-соціалістичної диктатури у Німеччині (1933– 1945 рр.), зокрема організацію навчально-виховного процесу у різних типах конфесійних шкіл, трансформацію завдань та принципів організації навчально-виховного процесу в школах, засоби протистояння політиці націонал-соціалізму та шляхи пошуку компромісів із владою.Посилання
Bцlckow W. Das Schicksal evangelischer Schulen im Dritten Reich. Ein
Beitrag zur Geschichte des evangelischen Schulwesens in Deutschland /
W. Bцlckow // Korrespondenzblatt. – 30. Jg. – 1989. – Heft 5. – S. 110–125.
ErlaЯ des preuЯischen Kultusministeriums vom 19. Mдrz 1933.
Zentralblatt 1933. – 311 S.
ErlaЯ des RMfWEuV vom 22.09.1937 // Reichsministerialamtsblatt
deutsche Wissenschaft, Erziehung und Volksbildung, 1937. – S. 425-432 .
Gehl W. Die Jahre I–IV des nationalsozialistischen Staates. Grundlagen
und Gestaltung. Urkunden des Aufbaues – Reden und Vortrдge / W. Gehl.
– Breslau, 1938. – 412 S.
Guldenfels G. Sturmjahre. Die Heimschule Lender im Dritten Reich /
G. Grundenfels. – Sasbach: Verlag der Heimschule Lender, 1969. – 292 S.
Haacke U. Politische Propдdeutik im Deutschunterricht / U. Haacke //
Zeitschrift fьr deutsche Bildung . – № 9. – 1933. – S. 91–101.
Hitler A. Mein Kampf. Jubilдumsausgabe anlдsslich der Vollendung des
Lebensjahres des Fьhrers / A. Hitler. – 4. Auflage. – Mьnchen : Franz
Eher Nachf. / Zentralverlag der NSDAP, 1939. – 711 S.
Kahl-Furthmann G. Hans Schemm spricht. Seine Reden und sein Werk / G. Kahl-Furthmann – 5. Auflage. – Bayreuth, 1936. – 376 S.
Krieck E. Nationalpolitische Erziehung / E. Krieck. – 7. Auflage. – Leipzig: Armanen-Verlag, 1933. – 186 S.
Kurtz D. Zur Geschichte der Schulaufsicht im deutschsprachigen Raum / D. Kurtz. – Universitдt Tьbingen: Dissertation. – 1982. – 303 S.
Michael B. / Schepp H.-H. (Hrsg.): Die Schule in Staat und Gesellschaft. Dokumente zur deutschen Schulgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert. – Gцttingen/Zьrich, 1993. – 213 S.
Norddeutscher Statistikarchiv Wolfenbьttel Fb 12 A 9, Neu, 13. 20631.
Poethen W. Deutschunterricht und Nationalsozialismus / W. Poethen //
Zeitschrift fьr deutsche Bildung. – № 9. – 1933. – S. 349–352.
Reble A. (hrsg.) Zur Geschichte der hцheren Schule, Band II (19. und 20. Jahrhundert), 1975. Verlag Julius Klinkhardt. Bad Heilbrunn / OBB. –
S.
Recker K.-A. Meinem Volk und meinem Herrgott dienen. Das Gymnasium Carolinum zwischen partieller Kontinuitдt und Resistenz in der NS-Zeit. Ein Beitrag zur Bildungsgeschichte der Stadt und des Bistums Osnabrьck zwischen 1848 und 1945. – Osnabrьck, 1989. – 339 S.
Saller K. Die Rassenlehre des Nationalsozialismus in Wissenschaft und
Propaganda / K. Saller. – Darmstadt: Progress-Verlag, 1961. – 179 S.