ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137539Ключові слова:
здоров’я, здоровий спосіб життя, формування здорового способу життя, майбутні педагоги, історико-педагогічні аспекти.Анотація
У статті розглянуто історико-педагогічні аспекти проблеми формування здорового способу життя майбутніх педагогів. Основна увага приділена аналізу наукових поглядів видатних педагогів минулого та сучасних науковців щодо ролі педагога у формуванні здорового способу життя вихованців. Поняття «формування здорового способу життя майбутніх педагогів» визначаємо як цілеспрямований педагогічний вплив, що сприяє формуванню свідомого ставлення особистості до проблем здоров’я і здорового способу життя, виробленню умінь і навичок, які стають регуляторами здоров’язбережувальної поведінки і дозволяють максимальною мірою зберігати і зміцнювати здоров’я у взаємозв’язку з різними сферами життєдіяльності.Посилання
Бобрицька В. І. Формування здорового способу життя у майбутніх
учителів: Монографія / Валентина Іванівна Бобрицька. – Полтава :
ТОВ «Поліграфічний центр «Скайтек», 2006. – 432 с.
Коменский Я. А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци И. Г.
Педагогическое наследие / сост. В. М. Кларин, А. Н. Джуринский. – М. : Педагогика, 1989. – 416 с.
Концепція ООН про права дитини. – К. : Столиця, 1997. – 32 с.
Митяева А. М. Здоровьесберегающие педагогические технологии:
учеб. пособие для студентов высш. учеб. заведений / Анна
Михайловна Митяева. – М. : Академия, 2008. – 192 с.
Макаренко А. С. Методика виховної роботи / Антон Семенович
Макаренко. К. : Рад. Школа, 1990. – 336 с.
Національна доктрина розвитку освіти: затв. Указом Президента
України від 27 квіт. 2002 р. № 347 // Освіта. – 2002. – 24 квітня –
травня (№ 26). – С. 2
Омельченко С. О. Теоретичні та методичні основи взаємодії
соціальних інститутів суспільства в формуванні здорового способу
життя учнів загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. … д-
ра пед. наук: спец. : 13.00.05 «Соціальна педагогіка» / Світлана
Олександрівна Омельченко. – Луганськ, 2008. – 46 с.
Сухомлинський В. О. Вибрані пед. твори: у 5-ти т. / Василь
Олександрович Сухомлинський. – К. : Радянська школа, 1977. – Т. 3. – 638 с.
Смолякова І. Д. Формування здорового способу життя студентів у
системі фізичного виховання вищого технічного навчального
закладу: автореф. дис. … канд.. пед.. наук: спец. : 13.00.02 «Теорія і
методика навчання» / Ірина Дмитрівна Смолякова. – Київ, 2010. – 20 с.
Сорокина В. М. Формирование у студентов отношения к здоровому
образу жизни как профессиональной ценности: дис… канд. пед. наук:
спец. : 13.00.08 «Теория и методика профессионального
образования» / Вера Михайловна Сорокина – Волгоград, 2010. – 28 с.
Сущенко Л. П. Здоровий спосіб життя людини як об’єкт соціального пізнання: дис… канд. філософських наук: спец. : 09.00.03 «Історія філософії» / Людмила Петрівна Сущенко. – Запоріжжя, 1997. – 105 с.
Ушинський К. Д. Проект учительської семінарії / Костянтин
Дмитрович Ушинський. – Твори: В 6-ти т. – Т.1. – К. : Рад. школа,
– С. 242–267.