ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ АКСІОЛОГІЧНИХ ІДЕЙ У ВІТЧИЗНЯНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОСТОРІ ХІХ – ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ ст.

Автор(и)

  • Олена Невмержицька

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137636

Ключові слова:

аксіологічна ідея, цінності, освітні цінності, вітчизняний освітній простір, періодизація, мета виховання, освітні ідеали, ідеологія.

Анотація

У статті на основі аналізу педагогічної теорії та практики розроблено періодизацію розвитку аксіологічних ідей у вітчизняному освітньому просторі ХІХ – першої третини ХХ ст., в основі якої специфіка осмислення культурно-історичних засад освітнього процесу, характер їх аксіологічного трактування, а також ставлення до дитини як до суб’єкта чи об’єкта виховного процесу. Виділено чотири періоди розвитку аксіологічних ідей, кожен з яких характеризується домінуючою державною ідеологією, специфічним ідеалом виховання та ставленням до вихованця, а також ціннісними засадами освітнього процесу.

Посилання

Бибик С. П. Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання : за ред. С. Я. Єрмоленко / С. П. Бибик, Г. М. Сюта. – Харків : Фоліо, 2006. – 623 с.

Великий тлумачний словник української мови (з дод. і допов.) /

[уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел]. – К.; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. –

с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С.У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 376 с.

Демиденко О. П. Поликультурное образовательное пространство:

понятие, структура [Электронный ресурс] / О. П. Демиденко. – Режим

доступа : http://conf.stavsu.ru/conf.asp?ReportId=1242

Дробницкий О. Г. Мир оживших предметов. Проблема ценности и

марксистская философия / О.Г. Дробницкий. – М. : Изд-во

политической литературы, 1967. – 351 с.

Касторнова В. А. Информационно-образовательная среда как основа становления и развития понятия образовательного пространства /В. А. Касторнова // Информатизация общества: социально- экономические, социокультурные и международные аспекты : материалы III международной научно-практической конференции 15 – 16 января 2013 г. – Прага : Vědecko vydavatelské centrum «SociosféraCZ». – С. 88–95.

Киричук Т. В. Проектування освітнього простору дошкільного

навчального закладу як умова розвитку дитини / Т. В. Киричук //

Таврійський вісник освіти. – 2012. – № 3. – С. 37–41.

Коротяєв Б. І. Освітній простір: очікування та виклики часу й життя : [монографія] / Б. І. Коротяєв, В. С. Курило. – Луганськ : Вид-во

ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2009. – 308 с.

Кривых С. В. Соотношение понятий «среда» и «пространство» в

социокультурном и образовательном аспекте / С. В. Кривых //

Известия Алтайского гос. ун-та. – 2010. – № 2–1 (66). – С. 14–18.

Крутій К. Л. Освітній простір дошкільного навчального закладу :

[монографія : у 2-х ч.] / К. Л. Крутій. – Запоріжжя : ТОВ «ЛІПС» ЛТД,

– Частина друга : Концепція, Програма розвитку та освітні

програми ДНЗ. – 320 с.

Сержантов В. Ф. Человек, его природа и смысл бытия /

В. Ф. Сержантов. – Л. : Издательство Ленинградского университета,

– 360 с.

Сериков Г. Н. Образование и развитие человека : [монография] /

Г. Н. Сериков. – М. : Мнемозина, 2002. – 416 с.

Словник іншомовних слів / [уклад. : С. М. Морозов,

Л. М. Шкарапута]. – К. : Наукова думка, 2000. – 680 с.

Сухомлинська О. Історико-педагогічний процес: нові підходи до

загальних проблем / О. В. Сухомлинська. – К. : А.П.Н., 2003. – 67 с.

Фрумин И. Д. Образовательное пространство как пространство

развития («школа взросления») / И. Д. Фрумин, Б. Д. Эльконин //

Вопросы психологии. – 1993. – № 1. – С. 24–32.

Хмельницька О. Сутність та характеристика елементів освітньо-

виховного простору сучасного університету / О. Хмельницька //

Духовність особистості: методологія, теорія і практика. – 2012. –

№ 2. – С. 189–195.

Щедрова Г. П. Основи політології : [навч. посібн.] / Г. П. Щедрова,

Ф. В. Барановський, О. В. Новакова Н. П. Пашина та ін. – Луганськ :

вид-во СНУ ім. В. Даля, 2005. – 170 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-31

Як цитувати

Невмержицька, О. (2017). ПЕРІОДИЗАЦІЯ РОЗВИТКУ АКСІОЛОГІЧНИХ ІДЕЙ У ВІТЧИЗНЯНОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОСТОРІ ХІХ – ПЕРШОЇ ТРЕТИНИ ХХ ст. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2017.137636

Номер

Розділ

Статті