ПЕДАГОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Валентина Бойченко

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137652

Ключові слова:

компетентність, компетенція, компетентнісний підхід, міжособистісна компетентність, педагогічне мислення, емоційний інтелект, підготовка майбутніх учителів.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз означеної проблеми, розкрито загальні питання формування професійної компетентності майбутніх учителів. Доведено що у визначенні професійної компетентності вчителя науковці звертають увагу на різні її аспекти, що вказує на складність, багатогранність і розмаїтість структури цього феномену. Формування педагогічного мислення майбутніх учителів має бути спрямоване на розвиток у них емоційного інтелекту як умови формування міжособистісної компетентності. Визначено, що процес формування емоційного інтелекту має здійснюватися при забезпеченні постійної інтелектуальної активності майбутніх учителів.

Посилання

Бєлкіна В. Що таке емоційний інтелект і як дізнатися свій рівень EQ? / Вікторі Бєлкіна [електронний ресурс] – Режим доступу

http://itstechnology.ru/page/shho-take-emocijnij-intelekt-i-jak-diznatisjasvij-riven-eq

Вища освіта України і Болонський процес: Навчальний посібник /

М. Ф. Степко, Я. Я. Балюбаш, В. Д. Шинкарук [та ін.]; за ред.

В. Г. Кременя. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384 с.

Гоулман Д. Эмоциональный интеллект. Почему он может значить

больше, чем IQ / Дэниел Гоулман; пер. с англ. А. П. Исаевой. – М.:

Манн, Иванов и Фербер, 2013. – 560 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України [головний ред.

В. Г. Кремень]. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата

современного образования / И. А. Зимняя // Высшее образование

сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.

Нова українська школа // Освіта України. – 23 серпня 2016 р.

Сластенин В. А. и др. Педагогика Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; Под ред. В. А. Сластенина. – М.: Издательский центр «Академия», 2013. – 576 с.

Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-

ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской //

Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64.

Ягупов В. В., Свистун В. І. Компетентнісний підхід до підготовки

фахівців у системі вищої освіти / В. В. Ягупов, В. І. Свистун // Наукові

записки НаУКМА. Серія «Педагогічні, психологічні науки та соціальна

робота». – Т. 71. – 2007. – С. 3–8.

Ягупов В. В. Компетентнісний підхід до професійної підготовки

майбутніх фахівців у системі професійно-технічної освіти / В. В Ягупов // Креативна педагогіка. Наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки. – Вінниця, 2011. – Вип. 4. – 124 с. С. 28‒34.

«The Teacher Education Curriculainthe EU», [Електронний ресурс]. –

Brussels, 2010. – Режим доступу : http://ec.europa.eu/education/schoolucation/doc/teacherreport.pdf.

##submission.downloads##

Як цитувати

Бойченко, В. (2018). ПЕДАГОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2). https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137652

Номер

Розділ

Статті