ПОТЕНЦІАЛ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «АНГЛІЙСЬКА МОВА» У КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137660Ключові слова:
англійська мова, глобалізація, глобальна освіта, культура, навчальна дисципліна, полі культурність, потенціалАнотація
У статті йдеться про потенціал навчальної дисципліни «Англійська мова» з погляду глобальної освіти. Глобалізація постає об’єктивним і суперечливим процесом формування єдиного взаємозалежного та взаємозумовленого загальносвітового простору, що стосується усіх сфер життя сучасного суспільства, у тому числі й сфери освіти. Метою статті є розгляд теоретичних засад глобальної освіти та визначення потенціалу навчальної дисципліни «Англійська мова» у контексті глобальної освіти. Проаналізовано підходи до розуміння понять «глобалізація» та «глобальна освіта», визначено місце англійської мови як навчальної дисципліни у контексті глобальної освіти, виокремлено перспективні аспекти навчальної дисципліни «Англійська мова» як продуктивного ґрунту для впровадження ідей глобальної освіти.Посилання
Burbules N., Torres C. A. Globalization and Education : An Introduction. – Published in Globalization and Education: Critical Perspectives. – New
York: Routledge, 2000.
Jackson L. Globalization and Education // Oxford Research Encyclopedia, Education, 2016. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://education.oxfordre.com/view/10.1093/acrefore/9780190264093.001. 0001/acrefore-9780190264093-e-52?print=pdf
New Knowledge in a New Era of Globalization / Edited by Piotr Pachura. – Publisher : InTech, 2011. – 366 p.
Бутенко А. Глобализация: сущность и современные проблемы /
А. П. Бутенко // Социально-гуманитарные знания. – 2002. – №3. –
С. 3–18
Воєвутко Н. Ю. Сучасні тенденції університетської освіти в умовах
соціально-економічних трансформацій в Україні / Н. Ю. Воєвутко //
Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2012. – Вип. 11. – С. 24–27.
Войналович О. О. Глобалізація і розвиток сучасної освіти в Україні /
О. О. Войналович // Єдність навчання і наукових досліджень –
головний принцип університету : збірник наукових праць звітно-
наукової конференції викладачів університету за 2013 рік, 4‒6 лютого
року / укл. Г. І. Волинка, О. В. Уваркіна, О. П. Ємельянова. – К. :
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – с. 184‒186.
Гаєвська Л. Глобалізація і проблеми освіти / Л. Гаєвська // Наукова
інтернет-конференція «Соціум. Наука. Культура. (26–28 січня2010 р.)». – Київ, 2010. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://intkonf.org/kandpednauk-gaevska-la-globalizatsiya-i-problemi-osviti/
Глобалистика: Энциклопедия; автор-составитель И. И. Мазур,
А. Н. Чумаков. – М. : ЦНПП Диалог, 2003. – 1328 с.
Глобалізація сучасного світового господарства: сутність та основні
ознаки процесу. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://osvita.ua/vnz/reports/international-relations/19136/
Евдокимова M. И. Воспитательный потенциал урока иностранного
языка / М. И. Евдокимова // Иностранные языки в школе. – 2007. –
№ 4. – С. 7‒9.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред.
В. Г. Кремень. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Колкер Я. М. Практическая методика обучения иностранному языку. – Учеб. пос. для вузов / Я. М. Колкер, Е. С. Устинова,
Т. М. Еналиева. – Москва : Академия, 2000. – 259 с.
Красовська О. Інтернаціоналізація вищої освіти в умовах глобалізації світового освітнього простору / О. Ю. Красовська // Вісник Академії митної служби України. Сер. : Економіка. – 2011. – № 2. – С. 102‒109.
Кремень В. Освіта в структурі цивілізаційних змін / В. Кремень // Вища освіта України. – 2011. – №1. – С. 8‒11.
Пассов Е. Содержание иноязычного образования как методическая
категория / Е. И. Пассов // Иностранные языки в школе. – 2007. –
№ 6. – С. 13‒23