ПРОБЛЕМА ЯКОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ ОСВІТИ, РЕАЛІЇ І МАЙБУТНЄ КРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137669Ключові слова:
якість освіти, освіта в Україні, меритократична освіта, модернізація освіти, модернізація середньої освіти, навчання здібних, інтелектуальна еліта, модернізація освітнього середовища.Анотація
У статті автор оприлюднює частину результатів науково- педагогічного дослідження щодо здійснення 28-річної експериментальної діяльності на базі Київського ліцею «Інтелект». Автор акцентує увагу на необхідності систематичної модернізації освітнього середовища середнього закладу освіти у взаємозв’язку зі змінами навколишніх / зовнішніх соціально-економічних реалій як у межах України, так і інших країн. Наголошено на актуальності окремих ідей західної концепції меритократичної освіти в сучасних культурно-освітніх умовах. Запропоновано деякі перспективи щодо змін в системі освіти України з урахуванням сьогоденних реалій і вимог часу.Посилання
Бондаренко А. Меритократія як царство розуму (стаття Марії Кроль) / Андрій Бондаренко Січень 5, 2012 / [Електронний ресурс]. – Режим
доступу: /andrijbondarenko.wordpress.com/2012/01/05/merytocracja/
Гавриш І. Кириленко С. Інноваційні освітні проекти – кроки до
світових стандартів освіти (науково-педагогічний проект «Інтелект
України» / Ірина Гавриш, Світлана Кириленко // Рідна школа. –
жовтень. – 2013. – С. 3‒8.
Кроль М. Меритократия как царство разума / Марія Кроль /
[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cloudwatcher.ru/
what-we-think/10/
Меритократія. Політологічний словник / [Електронний ресурс]. –
Режим доступу: http: //subject.com.ua/political/dict/859.html
Michael Young, The rise of the meritocracy, 1870‒2033: An essay on
education and inequality, London, Thames & Hudson, 1958, 180 p.
Романовський С. В. Дослідження у сфері управління якості освіти /
Сергій Васильович Романовський // Гуманітарний вісник ДВНЗ
«Переяслав-Хмельницький державний університет імені Григорія
Сковороди» – Вип. 37-1, Том V(73): Тематичний випуск «Вища освіта
України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – К.: Гнозис, 2017. – С. 446‒460.
Сидоренко В. К., Дмитренко П.В. Основи наукових досліджень /
В. К. Сидоренко, П. В. Дмитренко. Навчальний посібник для вищих
педагогічних закладів освіти. – Київ. – 2000. – 259 с.
Ушмарова В. В. Історична ретроспектива теоретичних поглядів на
проблему здібностей / В. В. Ушмарова // Педагогічні науки: теорія,
історія, інноваційні технології, 2015, № 2 (46) – С. 173‒181.