ФОРМУВАННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО СТУДЕНТСТВА ЯК ОСОБЛИВОЇ КАТЕГОРІЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2017.137678Ключові слова:
заклад вищої освіти, студентство, гуманізм, ціннісні орієнтації, духовно-моральний розвиток, українська соціокультурна реальність, криза вищої освіти, ринкові відносини, прагматизм.Анотація
Метою статті є висвітлення сутнісних характеристик студентства як соціально-демографічної групи українського суспільства та визначення особливостей формування гуманістичних цінностей студентської молоді. На основі аналізу сучасних наукових досліджень встановлено, що базові цінності студентства зазнають більшої трансформації, ніж у інших соціальних прошарків, а практична реалізація задач формування гуманістичних цінностей студентської молоді супроводжується низкою труднощів об’єктивного й суб’єктивного характеру.Посилання
Барабаш О. В. Проблема осмислення цінностей і пріоритетів як
компонент формування філософськи обґрунтованого світогляду
студентства / О. В. Барабаш, О. М. Варипаєв // Всебічний розвиток
особистості студента: Матеріали науково-практичної конференції / За
ред. академіка АПН України Д. О. Тхоржевського. – Ірпінь, 2001. –
С. 9–16.
Бєланова Р. А. Гуманізація та гуманітаризація освіти в класичних
університетах (Україна – США) / Р. А. Бєланова. – К.: Університетське
вид-во Пульсари, 2002. – 216 с.
Делінгович Л. В. Педагогічні засади мистецтва виховання (позаурочна виховна робота у ВНЗ) / Л. В. Делінгович. – Кіровоград: Центрально- Українське видавництво, 2010. – 251 с.
Дорошенко К. Г. Формування гуманістичного ідеалу – умова
всебічного розвитку особистості студента / К. Г. Дорошенко //
Всебічний розвиток особистості студента: Матеріали науково-
практичної конференції / За ред. академіка АПН України
Д. О. Тхоржевського. – Ірпінь, 2001. – С. 58–65.
Запесоцкий А. И. Молодежь в современном мире: проблемы
индивидуализации и социально-культурной интеграции. – СПб: ИГУП,
– 350 с.
Маніфест гуманної педагогіки / Ш. О. Амонашвілі, Д. М. Маллаєв,
С. Л. Крук та ін. [Міжнародний центр гуманної педагогіки]. –
Хмельницький, 2011. – 63 с.
Овчаренко Г. Е. Педагогічні умови соціалізації студентів мистецько-
педагогічної спеціальності у позанавчальній діяльності: автореф. дис.
на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / Г. Е. Овчаренко. – Луганськ, 2005. – 20 с.
Пащенко Д. І. Формування готовності майбутніх учителів початкових класів до гуманістичного виховання учнів: Монографія / Д. І. Пащенко. – К.: Науковий світ, 2005. – 370 с.
Савченко С. В. Науково-теоретичні засади соціалізації студентської
молоді в позанавчальній діяльності в умовах регіонального освітнього
простору: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук /
С. В. Савченко. – Луганськ, 2004. – 42 с.
Фініков Т. В. Сучасна вища освіта: світові тенденції і Україна /
Т. В. Фініков. – К.: Таксон, 2002. – 176 с.
Хайдеггер М. Письмо о гуманизме: Проблемы человека в западной
философии / М. Хайдеггер. – М.: Прогресс, 1988. – С. 22–49.