ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МУЗЕЇВ У ВЗАЄМОДІЇ ІЗ ЗАКЛАДАМИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Олексій Караманов

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2018.149225

Ключові слова:

музей, заклади позашкільної освіти, педагогічно-просвітницька діяльність, співпраця, соціально-педагогічні моделі, компетентнісний підхід, гуманізація

Анотація

У статті розглянуто особливості організації педагогічно-просвітницької діяльності музеїв в системі позашкільної освіти України, проаналізовано можливості музейного та позашкільного освітнього простору у творчому розвитку, самореалізації та соціалізації дитини. Визначено різні форми і напрями співпраці музеїв із закладами позашкільної освіти, низку соціально-педагогічних моделей, які успішно функціонують у взаємодії із музеями.
Узагальнено соціальні аспекти та перспективи педагогічно-просвітницької діяльності музеїв для забезпечення реалізації компе-тентнісного підходу і гуманізації позашкільного освітньо-виховного простору.

Біографія автора

Олексій Караманов

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної педагогіки Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Вишина Г. В. Музейная педагогика в структуре высшей и средней школы: монография. Воронеж: Научная книга, 2006. 184 с.

Вишина Г. В. Музейная педагогика как направление развития системы дополнительного образования: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01. Липецк, 1999. 20 с.

Караманов О. Роль музейної педагогіки у процесі соціалізації особистості. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2007. Вип. 22. С. 58–64.

Киреева Л. Н. Социально-воспитательная деятельность музея в условиях малого города: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Москва, 2003. 25 с.

Концепція позашкільної освіти. Проект. / Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді. URL: https://nenc.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/pkpo.pdf (дата звернення: 25.07.2018).

Максимовська Н. О. Соціально-педагогічна діяльність зі студентською молоддю у сфері дозвілля: анімаційний підхід: монографія. Харків: Тім Пабліш Груп, 2015. 368 с.

Попова Г. Д. Педагогічний потенціал системи позашкільної освіти. Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Сер.: Педагогічні та історичні науки. 2014. Вип. 121. С. 190–196.

Крекотіна Т. М., Перепелиця Н. В., Сидоренко Н. Ю. Позашкільна освіта: теоретичні і практичні аспекти розвитку: у 3 кн.: монографія / за заг. ред. Л. В. Тихенко. Суми: Університетська книга, 2015. Кн. 1. 270 с.

Рыбкина Г. Н. Возможности музейной педагогики в дополнительном образовании детей / Дом детского творчества «Преображенский». URL: http://www.spb-ddt.ru/publ/publikacii_pedagogov/publikacii_pedagogov/ vozmozhnosti_muzejnoj_pedagogiki_v_dopolnitelnom_obrazovanii_detej/9-1-0-24 (дата звернення: 10.07.2018).

Сущенко Т. І. Позашкільна педагогіка: теорія, історія, практика: наук.-метод. посібник. Київ: ТОВ «Праймдрук», 2011. 299 с.

Peters R. S. Ethic and Education. London: Allen and Urwin, 1966. 333 р.

##submission.downloads##

Як цитувати

Караманов, О. (2018). ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МУЗЕЇВ У ВЗАЄМОДІЇ ІЗ ЗАКЛАДАМИ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 99–107. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2018.149225

Номер

Розділ

Статті