ТЕХНОЛОГІЯ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У МЕТОДИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2019.167954Ключові слова:
Критичне мислення, технологія, доведення, задачі, теореми, прийоми розумової діяльності, майбутні вчителі математики, методична підготовка студентів.Анотація
Розглянуто особливості технології розвитку критичного мислення майбутніх учителів математики і способи впровадження цієї технології у процесі методичної підготовки студентів. Здійснено аналіз основних аспектів проблеми розвитку критичного мислення. Встановлено місце і значення математичних теорем і задач на доведення у навчанні математики та формуванні критичного мислення учнів і вчителів. Розкрито педагогічну доцільність використання завдань, що стосуються доведення математичних тверджень, як ефективного засобу розвитку навичок критичного мислення студентів.Посилання
Akulenko, I. A., Maksymenko, T. I. (2017). Navchannia uchniv doveden teorem (pohliad uchyteliv). Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia «Pedahohichni nauky», 13–14, 7–15 [in Ukrainian].
Astafieva, M., Proshkin, V., Radchenko, S. (2018). Formuvannia krytychnoho myslennia maibutnikh uchyteliv matematyky zasobamy heometrii. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational discourse, 1–2(20–21), 100–112 [in Ukrainian].
Zaikina, V. V. (2015). Rozvytok krytychnoho myslennia pry vyvchenni matematychnykh ta ekonomichnykh dystsyplin. Universytetski naukovi zapysky – University Scientific Notes. 1, 426–434 [in Ukrainian].
Kuhai, N. V. (2007). Rozvytok umin starshoklasnykiv dovodyty tverdzhennia u protsesi vyvchennia alhebry i pochatkiv analizu. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Matematyka 5–9 klasy: Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv (2017). URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas [in Ukrainian].
Potapova, O. M. (2014). Zadachi yak zasib formuvannia krytychnoho myslennia u studentiv tekhnichnykh spetsialnostei VNZ pid chas vyvchennia matematychnoho analizu. Pedahohika vyshchoi ta serednoi shkoly – Pedagogy of higher and secondary schools, issue 43, 71–76 [in Ukrainian].
Rakov, S. A. (2012). Rol doveden u navchanni matematyky ta yikh pidtrymka zasobamy komp’iuternoho modeliuvannia u paketakh dynamichnoi heometrii. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 2: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia. 12, 16–29 [in Ukrainian].
Sus, B. A. (2013). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv shliakhom rozvytku yikh krytychnoho myslennia. Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Ser.: Pedahohichna, issue 19, 55–57 [in Ukrainian].
Tarasova, S. M. (2012). Formuvannia pedahohichnoi maisternosti maibutnoho vchytelia zasobamy rozvytku krytychnoho myslennia. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho derzhavnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia : Pedahohichni nauky, issue 1.38(2), 29–32 [in Ukrainian].
Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv (2006) / A. Krouford, V. Saul, S. Metiuz, D. Makinster; Nauk. red., peredm. O. I. Pometun. Kyiv, Pleiady [in Ukrainian].
Halpern, D. (2000). Psihologija kriticheskogo myshlenija. SPb.: Piter [in Russia].
Tekhnolohii rozvytku krytychnoho myslennia uchniv (2006) / A. Krouford, V. Saul, S. Metiuz, D. Makinster; Nauk. red., peredm. O. I. Pometun. Kyiv, Vydvo «Pleiady» [in Ukrainian].
Hatcher, D. L. (2015). Critical thinking instruction: a realistic evaluation: the dream vs. reality. INQUIRY: Critical Thinking Across the Disciplines, 30(3), 4–19.
Kurfiss, J. (1988). Critical thinking: Theory, research, practice and possibilities (ASHE-Eric higher education report no. 2). Washington, DC: Associate for the Study of Higher Education.
Paul, R. W. (2011). Reflections on the nature of critical thinking, its history, politics, and barriers, and its status across the college/university curriculum. Part I. INQUIRY: Critical Thinking Across the Disciplines, 26(3), 5–24.