ВИДО-ТИПОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Ольга Гончарук Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки., Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8463-7401

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168357

Ключові слова:

Дозвілля, дозвіллєва діяльність, молодший шкільний вік, класифікація, дозвіллєва діяльність учнів початкової школи, види дозвілля, типи дозвілля, види та типи організації дозвілля молодших школярів, класифікація видів та типів організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів.

Анотація

У статті здійснено аналіз підходів учених до визначення видів та типів дозвіллєвої діяльності. Мета статті полягає у визначенні та класифікації видів і типів організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів. Для реалізації мети використано методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення. Визначено, що науковцями види й типи дозвіллєвої діяльності класифікуються неоднозначно, спостерігається взаємопідміна понять, що сповільнює пошук продуктивних шляхів вирішення досліджуваної проблеми. Враховуючи особливості дозвіллєвої діяльності молодших школярів, автором здійснено спробу визначити критеріальні ознаки та класифікувати види та типи їх дозвіллєвої діяльності. Види організації дозвіллєвої діяльності молодших школярів класифіковано за такими критеріальними ознаками, як зміст дозвіллєвої діяльності, функційне призначення, активність та рівень творчості суб’єктів дозвіллєвої діяльності. Типи дозвілляєвої діяльності класифіковано за ознаками: чіткість постановки цілі; рівень організації діяльності, її керованості; термін діяльності та періодичність діяльності.

Біографія автора

Ольга Гончарук, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки.

Кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки

Посилання

Balakhtar V. (2009). Vykorystannia dosvidu orhanizatsii dozvillia ditei ta pidlitkiv v suchasnykh umovakh. [The use of experience in organizing leisure activities for children and adolescents in modern conditions]. Pedahohika ta psykholohiia-Pedagogy and psychology, issue 465, 11–16 [in Ukrainian].

Boichev, I. I. (2005). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do orhanizatsii kulturno-dozvillievoi diialnosti uchniv. Extended abstract of candidate´s thesis. Odesa [in Ukrainian].

Vikipediia. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/ [in Ukrainian].

Holik O. (2008). Orhanizatsiino-upravlinskyi aspekt pozaklasnoi dozvillievoi diialnosti starshoklasnykiv. Donetsk: Espada [in Ukrainian].

Zhdanovych, Yu. M. (2016). Sotsialno-pedahohichna pidtrymka ditei vymushenykh pereselentsiv yak naukova problema. Innovatyka u vykhovanni. Innovation in upbringing, issue 3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tmpvd_2015_19(1)21 [in Ukrainian].

Katashynska, I. V. (2004). Shliakhy optymizatsii osvitnikh posluh v umovakh suchasnoho dozvillia. Pedahohichni ta rekreatsiini tekhnolohii v suchasnii industrii dozvillia. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. Kyiv, 18–22 [in Ukrainian].

Krasnova, N. P. (2018). Tekhnolohii orhanizatsii dozvillia u sotsialno-pedahohichnii roboti. URL:

http://www.rusnauka.com/29_SSN_2013/Pedagogica/6_145632.doc.htm [in Ukrainian].

Moia osvita. URL: moyaosvita.com.ua/osvita-2/chim-vidriznyayetsya-tip-vid-vidu [in Ukrainian].

Sydor, I. P. (2010). Orhanizatsiino-pedahohichni umovy dozvillievoi diialnosti studentiv u pedahohichnykh

koledzhakh Velykoi Brytanii. Extended abstract of candidate´s thesis. Ternopil [ in Ukrainian].

Stebbins, R. L. (2000). Svobodnoe vremya: k optimalnomu stilyu dosuga. Sotsis, 7, 54–66 [in Russian].

Sukhomlynskyi V. O. (1977). Narodnyi uchytel. (vol. 5). Kyiv: [in Ukrainian].

Flehontova, N. M. (2007). Pedahohichna orhanizatsiia kulturnoho dozvillia shkoliariv. Kyiv, 2007 [in

Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Гончарук, О. (2019). ВИДО-ТИПОВА ХАРАКТЕРИСТИКА ДОЗВІЛЛЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 24–31. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2019.168357

Номер

Розділ

Статті