FUNKCJONOWANIE I ROZWÓJ DZIECKA W RODZINIE DYSFUNKCYJNEJ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2010.187934Ключові слова:
Сімейне середовище, дисфункція, розвиток особистості дитини, family environment, disfunction, development of personality of child, семейная среда, дисфункция, развитие личности ребенка.Анотація
Сімейне освітнє середовище має важливе значення для розвитку особистості, тому що саме сім’я передає культурну спадщину від покоління до наступного покоління, знайомить дітей з нормами соціального життя і культурними цінностями. Проте, не всі сім’ї вміють належним чином виконувати свої функції і реалізувати поставлені завдання. Це явище часткової або повної сімейної дисфункції. Саме такі сім’ї створюють негативний вплив на розвиток особистості дитини, що призводить до порушення його фізичної і психічної природи розвитку.
Семейная образовательная среда важна для развития личности, потому что именно семья передает культурное наследие от поколения к следующему поколению, ознакомляя детей с нормами социальной жизни и культурными ценностями. Однако, не все семьи умеют должным образом выполнять свои функции и реализовать поставленные задачи. Это говорит о явлении частичной или полной семейной дисфункции. Именно такие семьи создают негативный эффект на развитие личности ребенка, что приводит к нарушению его физической и психической природы развития.
Family educational environment is important because it is the family that passes on the cultural heritage to the next generation by introducing children to the norms of social life and cultural values. However, not all families manage to duly perform their functions and the ensuing tasks. This is where we talk about the phenomenon of partial or total family dysfunctionality. The fact that a child is being brought up in a dysfunctional family has a negative effect on the development of its personality. It results in health disorders of physical and psychical nature.
Посилання
Dysfunkcje i patologie w rodzinie. /wkładka/ Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze 1995 nr 9.
Kawula S., Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualność – perspektywy, Toruń 2001.
Kawula S., Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych, (w:) Pedagogika rodziny, red. J. Brągiel, A. Janke, S. Kawula, Toruń 2005.
Lulek B., Miłość wyznacznikiem partnerstwa i dialogu nauczycieli z rodzicami, (w:) Wartości w pedagogice. Miłość jako wartość we współczesnej pedagogice, red. W. Furmanek, Rzeszów 2009.
Lulek B., Relacje rodzina – dziecko we współczesnym świecie, Kwartalnik Edukacyjny 2003, nr 1.
Prajsner M., Rodzina dysfunkcyjna, Remedium 2002, nr 5.
Rybczyńska D., Funkcjonalność i dysfunkcjonalność rodzin. Przyczyny, przejawy i środki zaradcze. Biuletyn Informacyjny Problemy Narkomanii 2002 nr 1.
Ryś M., Problemy w rodzinie dysfunkcjonalnej, (w:) Wychowanie do życia w rodzinie, red. K. Ostrowska, M. Ryś, Warszawa 1999.
Seferyńska A. M., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 2004.
Syrek E., Teoretyczne standardy zdrowia dzieci i młodzieży a ich środowiskowe uwarunkowania w rejonie górnośląskim. Studium pedagogiczno – społeczne, Katowice 1997.
Sztander W., Poza kontrolą, Warszawa 1993.