ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ В США В КІНЦІ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Олена Войченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188382

Ключові слова:

Громадянське виховання, громадянські права, Національні Стандарти Громадянства та Управління, civic education, civil rights, National Standards for Civics and Government, гражданское воспитание, гражданские права, Национальные Стандарты Гражданства и Управления.

Анотація

У статті аналізуються основні тенденції розвитку громадянського виховання в США в кінці ХХ століття, позиція уряду щодо цього питання та передумови появи великої кількості програм, їхні особливості.

В статье анализируются основне тенденции развития гражданського воспитания в США в конце ХХ века, позиція провительства касате 
льно этого вопросса и условия возникновения більшого количества программ, их особенности.

The paper deals with the main tendencies of the development of civic education in the USA at the end of the 20-th century, government position and the appearance of great number of programs and their peculiarities.

Біографія автора

Олена Войченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Викладач кафедри англійської мови

Посилання

Arons S. Constituonal inplications of national curriculum standards // The educational forum. – 1994. – Vol. 58. – №4. – P. 353–364.

Aeons St. Constitutional implication of national curriculum standards // The educational forum. – 1994. – Vol. 58. – №4. – P. 358–364.

Balli S.J. Family diversity and nature of parental involvement // The education forum. – 1996. – Vol. 60. – № 2. – P. 149–155.

Bahmueller Charles. F. National Standards for civics and government. – 1997. – Vol. 1. – № 1. – http://www/civicet.irg/jornal/issuel/bahm/htm

Bahmueller Charles. F. The core Ideals of «CIVITAS: A Framework for Civic Education // ERIC Digest. – http//www.ed.gov/data bases/ERIC Digests

Branson M.S. What does research on political attitudes and behavior tell as about the need for improving education for democracy?: Center for Civic education. – http:// www.civictd.org /whatdoes.html

Butts R. Freeman The morality of Democratic Citizenship: Goals for Civic Education the Republic’s Third Century: Center for Civic Education Calabasas, California, 1998. – http://www.civictd.org/civitas-butts.html

Center for civic education. – http://www.civiced.org/historv.html

Center’s Responce to NAEP 1998 Civics Report: Center for civic education. – http://www.civiced.org/naep response.html

Civitas. – http://civnet.org/civitas/whatis.htm

Clinton B. President Clinton’s call to action // The education digest. – 1999. – Vol. 62. – No8. – P. 4–7.

Eisner E.W. Standards for American schools: Help or hindrance? // PhiDelta Kappan. – 1995. – Vol. 76. – № 10. – P. 758–764.

Geenen K., Ysseldyke J. Educational standards and students with disabilities // The educational forum. – 1997. – Vol. 61. – № 3. – P. 220–225.

Giadina J.C., A program to celebrate human diversity // The educational digest. – 1997. – Vol. 63. – № 7. – P. 9–14.

Goerts M.E. et al Systemic reform ME Goertz, R.E.Floden, J.O’Day. – Washington: US Pep. Of education: Office of educational research and improvement. – 1996. – XVII. – P. 168.

Houser N. The influence of social interaction on education for citizenship // Curriculum and teaching. – 1995. – Vol. 10. – № 2. – P. 15–31.

Jennings J.F. School reform based on what is taught and learned // PhiDelta Kappan. – 1995. – Vol. 76. – № 10. – P. 756–769.

Johnson L.B. A Report by the Policy Research Project on Civic Education Policies and Practices, 1999. – campaign_tolo.html

Lewis A.C. An overview of the standards movement // Phi Delta Kappan. – 1995. – Vol. 76. – № 10. – P. 744–750.

National Standards for Civics and Government: Center for Civic Education. – t.htm

Quigly Charles N. Global Trends in Civic Education: Center for Indonesian Civic Education Bandung, 2000. – http://www.civiced.org/articles indonesia.html

Quigly Charles N. Response to Findings of the NAEP 1998 Civics Report Car for the nation. – http://www.civiced.org/naep responce/html

Rose L.C. et al The 29th annual The DELTA Kappa // Gallup Poll of the public’s attitudes towards the public school // Phi Delia Kappan. – 1997. – Vol. 79. – № l. – P. 41–56.

Rowe D. The education of good citizens the role of moral education // Forum for promoting 3–19 comprehensive education. – 1998. – Vol. 40. – № l. – P. 15–17.

Thomos Th.P., Shubert W.H. Recent curriculum theory: proposal for understanding, critical taxis, inquiry and expansion of conversation // Educational Theory. – 1997. – Vol. 47. – № 2. – P. 261–285.

The Center For Living Democracy. – http://www.livingdemocracv.org/

The Nation’s Report Card. – http://nces.ed.gov/nationsreportcard/site

We the People... Project Citizen. – http://civiced.org/proiect citizen.html

##submission.downloads##

Як цитувати

Войченко, О. (2019). ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ В США В КІНЦІ ХХ СТОЛІТТЯ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (2), 64–71. https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188382

Номер

Розділ

Статті