ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДИК ТА КОМП’ЮТЕРНОЇ ТЕХНІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188387Ключові слова:
Лабораторна робота, інтерактивні методи, комп’ютерна техніка, laboratory work, interactive methods, hardware, лабораторная работа, интерактивные методы, компьютерная техника.Анотація
Зазначено, що проведення лабораторних робіт з фізики у малих групах є одним із інтерактивних методів навчання. Проаналізовано сучасний стан фізичних лабораторій, зауважено, що проведення лабораторних робіт із застосуванням осцилографа та звукового генератора часто неможливе через недостатню матеріальну забезпеченість шкіл. Оскільки однією з ознак інтерактивних методів є застосування комп’ютерної техніки, запропоновано використовувати ЕОМ у ролі вимірювального комплексу, який зможе забезпечити постановку лабораторного практикуму. Розкрито, що базова комплектація комп’ютера містить пристрій (звукову карту), який дозволяє реалізувати поставлену задачу. Зазначено, що для керування цим пристроєм при проведенні лабораторної роботи використовуються програми-емулятори. Наведено приклад лабораторної роботи, реалізованої запропонованим способом.
Указано, что проведение лабораторных работ по физике в малых группах является одним из интерактивных методов обучения. Проанализировано нынешнее состояние физических лабораторий, отмечено, что проведение лабораторных работ с применением осциллографа и звукового генератора зачастую невозможно из-за недостаточной материальной обеспеченности школ. Поскольку одним из признаков интерактивных методов является использование компьютерной техники, предложено использовать ЭВМ в роли измерительного комплекса, который сможет обеспечить постановку лабораторного практикума. Выявлено, что базовая комплектация компьютера содержит устройство (звуковую карту), которое позволяет реализовать поставленную задачу. Указано, что для управления этим устройством при проведении лабораторной работы используются программы-эмуляторы. Приведен пример лабораторной работы, реализованной предложенным способом.
It was pointed out that carrying out the laboratory works in physics is one of the interactive methods of teaching in small groups. Having analyzed present conditions of physical laboratories, it was remarked that carrying out the laboratory works using oscillograph and sound generator is often impossible because of the insufficient financial maintenance of schools. As long as one of the interactive methods is the usage of computer technology, it is proposed to use EC as the measuring complex, which will be able to provide the direction of laboratory practical work. It was discovered that basic complete of computer contains the device (soundcard), which allows to realize raised task. It was pointed out that programmes-emulators are used during the laboratory work to control this device. It was given an example of laboratory work, realized by the offered method.
Посилання
Дима Я.Ю., Руденко О.П., Саєнко О.В. Сучасні підходи до постановки фізичних експериментів // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009. – Вип. 15. – С. 132–135.
Машбиц Е.И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения. – М.: Педагогика, 1988. – 191 с.
Савченко В.Ф., Бойко М.П., Дідович М.М., Закалюжний В.М., Руденко М.П. Методика навчання фізики в середній школі. [Електронний ресурс] / В.Ф. Савченко. – Режим доступу: www.fizmet.org.ua/L0.htm
Суворова Н. Интерактивное обучение: новые подходы. [Електронний ресурс] / Н. Суворова. – Режим доступу: www.mosedu.ru/ru/tutor/methods/interactive.php
Сумський В.І. ЕОМ при вивченні фізики. – К.: ІЗМН, 1997. – 182 с.
Теплицький І.О., Семеріков С.О. «Віртуальний фізичний лабораторний практикум» як актуальна проблема сучасної дидактики // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: Збірник наукових праць. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2004. – Т. 2. – С. 414–421.