ПРОЦЕДУРА ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ІНТЕРАКЦІЇ РІЗНОТИПОВИХ ПІДХОДІВ У ХОДІ МОВЛЕННЄВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ЗА ЄВРОПЕЙСЬКОЮ КРЕДИТНО-ТРАНСФЕРНОЮ СИСТЕМОЮ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188389Ключові слова:
Інтеракція, процедура впровадження, кредитно-трансферна система, різнотипові підходи, мовленнєва підготовка, фахова комунікативна компетентність, procedure, linguomethodological technology, interaction, multi-aspect approaches, professional communication competence, linguistic training.Анотація
У статті розглянуто процедуру застосування інноваційної лінгвометодичної технології інтеракції різнотипових підходів у процесі мовленнєвої підготовки майбутніх педагогів за Європейською кредитно-трансферною системою; описано загальнометодологічні, педагогічні, психолінгвістичні, лінгвістичні, методичні основи впровадження курсу «Українська мова за професійним спрямуванням» з акцентом на формуванні фахової комунікації майбутніх вчителів; розкрито сутність феномену технології взаємодії різних парадигм мовленнєвого розвитку студентів у світлі вимог Загальноєвропейських рекомендацій мовної освіти, яка полягає у застосуванні інтеграційного комплексу різноаспектного вивчення студентами лінгвістичного матеріалу в чотирьох видах мовленнєвої діяльності; з’ясовано глотодидактичний інструментарій здійснення процедури використання технології поєднання різних аспектів у ході становлення фахового мовлення; запропоновано авторські альтернативні інтерактивні форми, методи і прийоми.
В статье рассматривается процедура использования новой лингвометодической технологии интеракции различных подходов при формировании речевой профессиональной компетентности будущих педагогов в свете требований Европейской кредитно-трансферной системы; обоснованы общеметодологические, педагогические, лингводидактические и лингвистические основы усовершенствования речи студентов в процессе изучения курса «Украинский язык профессионального направления»; определен глотодидактический инструментарий реализации процедуры внедрения технологии взаимодействия различных аспектов в ходе развития коммуникативной компетентности будущих учителей; предложены авторские интерактивные формы, методы и приемы.
The article deals with the procedure of implementation of the innovative linguomethodical multi-aspect interaction approach technology in the course of linguistic training of teachers to be according to the European Credit Transfer System; describes overall methodological, pedagogical, linguodidactic and linguistic foundations of implementation of the «Ukrainian for Specific Purposes» course for the formation of the professional competence of teachers to be; reveals the essence of the phenomenon of students linguistic training which meets the requirements of the Common European Framework of Reference for Language Learning; clarifies glotodidactic instruments for the procedure of implementation of the combination of various paradigms technology in the process of professional language training; suggests the authors’ alternative interactive forms, methods and techniques.
Посилання
Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу / Упорядники: М.Ф. Степко, Я.Я. Болюбаш, В.Д. Шинкарук, В.В. Грубінко, І.І. Бабин. – Київ – Тернопіль: Вид.-во ТДПУ ім. В. Гнатюка, 2003. – 72 с.
Смирнов С.Д. Педагогика и психология высшего образования: от деятельности к личности: Учеб. пособие для студентов высших педагогических учебных заведений / Сергей Дмитриевич Смирнов. – М.: «Академия», 2003. – 304 с.
Пионова Р.С. Педагогика высшей школы: Учеб. пособие / Р.С. Пионова. – Мн.: Университетское, 2002. – 256 с.
Журавський В.С. Вища освіта як фактор державотворення і культури в Україні / В.С. Журавський. – К.: Видавничий дім «Ін Юре», 2003. – 416 с.
Мацько Л.І., Кравець Л.В. Культура української фахової мови: Навч. посіб. / Мацько Любов Іванівна, Кравець Лариса Вікторівна. – К.: ВЦ «Академія», 2007. – 360 с.