ФОРМУВАННЯ ПОЛІКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В КОНТЕКСТІ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188417Ключові слова:
Компетентнісний підхід, життєва компетентність, формування полікультурної компетентності, Cоmpetency approach, vitality competency, the formation of multicultural competency reference.Анотація
У статті проаналізовано актуальність формування полікультурної компетентності у дітей дошкільного віку, упровадження компетентнісного підходу в практику дошкільних закладів України. Обґрунтовано перспективність запровадження в практику роботи вітчизняних педагогів компетентнісного підходу в навчально-виховний процес дошкільної установи та запропоновано поетапне впровадження формування полікультурної компетентності у дітей дошкільного віку на основі досвіду американських педагогів.
В статье проанализировано актуальность формирования поликультурной компетентности детей дошкольного возраста, внедрения компетентносного подхода в практику дошкольных учреждений Украины. Аргументировано перспективу внедрения в практическую деятельность отечественных педагогов компетентносного подхода в учебновоспитательный процесс дошкольного учреждения и предложено поэтапное введение в практику работы формирование поликультурной компетентности детей дошкольного возраста, используя опыт американских педагогов.
The actuality of the formation of multicultural competency of preschoolyear children and the analysis of the introducing The Cоmpetency approach in practice of pre-school establishments are made in the article. Argumentation of the introducing of the Cоmpetency approach in native teachers’ practice is made in the issue. The author proposes the partial execution in practical work of teachers of pre-school establishments the method of formation multicultural competency of preschool-year children, using American teachers’ experience.
Посилання
Адам С. Использование результатов обучения (Using Learning Outcomes UK Bologna Seminar) // Болонский процесс: середина пути / Под ред. В.И. Байденко. – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов. Российский Новый Университет, 2005. – С. 110–151.
Єрмаков І.Г. Педагогіка життєтворчості: орієнтири для ХХІ століття. – Кроки до компетентності та інтеграції в суспільство: Науково-методичний збірник. – К.: Контекст, 2000. – С. 18–19.
Сухомлинский В.А. Сердце отдаю детям / Сухомлинський В.А. – К.: Рад.школа, 1977. – 382 с.
Станіслав Ніколаєнко «Школа має показувати шлях людству (до 70-річчя від дня народження О.А. Захаренка) // Товариш. – 2007. – № 9 (903). – С. 2–3.
Кононко О.Л. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: Наук.-метод. посіб. / Наук. ред. О.Л. Кононко. – К.: Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2003. – 243 с.
Закон України «Про дошкільну освіту».
Закон України «Про освіту».
Національна доктрина розвитку освіти в Україні. – Освіта України. – № 33. – С. 44–45.