АНАЛІЗ СТРУКТУРИ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188453Ключові слова:
Виховання, естетичний смак, художній смак, художньо-естетичний смак, структура, a training, an aesthetic taste, an artistic taste, an artisticaesthetic taste, a structure, воспитание, эстетический вкус, художественный вкус, хужожественно-эстетический вкус, структура.Анотація
У статті підіймається проблема виховання художньо-естетичного смаку дитини як запоруки формування гармонійно розвиненої особистості. Акумулюється науковий досвід щодо визначення сутності естетичного, художнього та художньо-естетичного смаку. Автор робить спробу дати своє визначення поняття «художньо-естетичний смак». Розглядається структура художньо-естетичного смаку, яка складається з системи взаємопов’язаних елементів: спонукально-емоційного, емоційно-емпатійного, ціннісно-орієнтаційного, асоціативно-інтелектуального та діяльнісно-творчого компоненту.
В статье поднимается проблема воспитания художественноэстетического вкуса как основы для формирования и гармоничного развития личности. Аккумулируется научный опыт определения сущности естетического, художественного и художественно-эстетического вкуса. Автор делает попытку сформулировать свое определение понятия «художественно-эстетический вкус». Рассматривается структура художественно-эстетического вскуса как система взаимосвязанных элементов: побудительно-эмоционального, эмоционально-эмпатичного, ценностноориентационного, ассоциативно-интеллектуального и деятельнотворческого компонента.
The problem of an artistic-aesthetic taste training as the foundation for formation and harmonious develpoment of a personality is brought up in the article. A scientific experience of the essence definition of an aesthetic, artistic and an artistic-aesthetic taste is accumulated there. The author makes an attempt to formulate her own definition of «an artistic-aesthetic taste» conception. The structure of an artistic-aesthetic taste as the system of interconnected components: stimulating-emotional, emotional-empathic, value-oriented, associativeintellectual and active-creative component is contemplated there.
Посилання
Азархин А. В. Мировоззрение и эстетическое развитие личности // АН УССР, Ин-т философии. – К.: Наукова думка, 1990. – 191 с.
Безклубенко С.Д. Грани творческого метода. – К.: Мистецтво, 1986. – 197 с.
БоревЮ.Б. Эстетика. – М.: Пилитиздат, 1988. – 496 с.
Веремьев А.А. Эстетическая культура личности // Искусство и образование, 2004. – № 3. – С. 14–28.
Выготский Лев Семенович. Психология искусства. Анализ эстетической реакции. – 5 изд., заново сверенное с оригиналом, испр. и доп. – М.: Лабиринт, 1997. – 416 с.
Попович Н.М. Педагогічні умови розвитку художньо-естетичного смаку у студентів класу акордеона засобами естрадного мистецтва: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. – К., 2005. – 23 с.
Проблемы эстетического развития личности школьника. П/ред. А.И. Бурова. – М.: Педагогика, 1987. – 96 с.
Яковлев Е.Г. Естетичний вкус как категория эстетики. – М.: Знание, 1986. – 64 с.