ТВОРЧЕ ВИКОРИСТАННЯ ДОСВІДУ НІМЕЦЬКОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ЗАВДАНЬ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ДОШКІЛЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2009.188479Ключові слова:
Дошкільні заклади Німеччини, інтелектуальний розвиток дитини, українське дошкілля, German preschool establishments, child’s intellectual development, Ukrainian preschool education.Анотація
У статті визначено можливості творчого застосування досвіду дошкільних закладів Німеччини в системі інтелектуального розвитку дитини-дошкільника в Україні. Обґрунтовано головні напрями удосконалення системи українського дошкілля з урахуванням новітніх досягнень німецьких науковців.
В статье определены возможности творческого применения опыта дошкольных заведений Германии в системе интеллектуального развития ребенка-дошкольника в Украине. Обоснованно главные направления усовершенствования системы украинского дошкольного воспитания с учетом новейших достижений немецких ученых.
The possibilities of creative application of German preschool establishment experience in the system of intellectual development of a preschool child in Ukraine are defined in the article. The main trends to improve Ukrainian preschool system taking into account the newest achievements of the German research workers are grounded here.
Посилання
Будна Н. Цікавий навколишній світ: зошит для підготовки дитини до школи / Н. Будна, З. Головко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003. – 32 с.
Грегуль Л. Щоб навчання було цікавим / Л. Грегуль // Дошкільне виховання. – 1992. – № 2. – С. 5–7.
Зданевич Л.В. Нові форми дошкільної освіти / Л.В. Зданевич, В.С. Палійчук // Дошкільна освіта. – № 3(5). – 2004. – С. 20–26.
Кормиліцина Л. Рік 1998. Проблеми та завдання українського довкілля / Л. Кормиліцина // Дошкільне виховання. – № 1. – 1998 – С. 3–4.
Крайник С. Особистісно орієнтований підхід до освітньо-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах / С. Крайник // Рідна школа. – 2006. – Листопад. – С. 57–58.
Крутій К.Л. Граматична компетенція дитини дошкільного віку: термінологічне визначення / К.Л. Крутій // Дошкільна освіта. – № 2. – 2003. – С. 47–49.
Ладивір С.О. Пізнавальний розвиток старшого дошкільника / С.О. Ладивір // Дошкільна освіта. – № 1. – 2003. – С. 39–41.
План по ориентированию по образованию и воспитанию для детских садов. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.kmbw.de/servlet/PB//1f0v8x29wukhnxgafwv1mt9ujdn1yays/show/1228263/2008-03-31%20OPlanfaltblatt_russisch.pdf
Проект. Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні. Київ. 2004. // Освіта України. – № 94(590). – 3 грудня 2004. – С. 6–10.
Сюжетно-рольова гра. Друга молодша група: [упор. Жир Н.В. та ін.] – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. – 32 с.
Якименко С. Методичний посібник: абетка, логіка, математика / С. Якименко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2002. – 30 с.
Якименко С. Перша книга малюка (4–5 р.) / С. Якименко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2008. – 48 с.
Orientierungsplan für Bildung und Erziehung. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.km-bw.de/servlet/PB/-s/q0ytlz1f7mjk47orttn122g7bi121hq2m/show/1185559/Orientierungsplan_NoPrintVersion.pdf