ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ПСИХІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДИТИНИ З ВІДХИЛЕННЯМИ У РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Л. Будяк Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188597

Ключові слова:

Психологічний супровід, психодіагностика, психолог загальноосвітніх закладів, корекційна робота відхилення у розвитку, дезадаптація, psychological support, psychologikal support, psycholodiagnostic, psychologist, remedial work in the development of rejection, desadaptation.

Анотація

У статті розкриваються підходи щодо педагогічних аспектів психологічного вивчення дитини з порушеннями у розвитку; розглядаються базові теоретичні засади психологічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Одним із пріоритетних напрямів діяльності практичного психолога в закладах освіти визначено орієнтацію на формування, збереження та зміцнення психічного здоров’я дітей з особливими освітніми потребами. Визначено, що ефективність цього напряму, насамперед, залежить від результативності здійснення психологічного супроводу системного відстеження психолого-педагогічного статусу дитини і динаміки її психічного розвитку у процесі навчання.

В статье раскрываются подходы относительно педагогических аспектов психологического изучения ребенка с нарушениями в развитии; рассматриваются базовые теоретические основы психологического сопровождения ребенка с особыми образовательными потребностями. Одним из приоритетных направлений деятельности практического психолога в образовательных учреждениях определено ориентацию на формирование, сохранение и укрепление психического здоровья детей с особенными образовательными потребностями. Определено, что эффективность этого направления, прежде всего, зависит от результативности психологического сопровождения системного отслеживания психолого-педагогического статуса ребенка и динамики его психического развития в процессе обучения.

The article describes approaches to psychological study of children with disabilities in development, consider the basic theoretical principles of psychological support of children with special educational needs. One of the major directions of practical psychologist activity in the establishments of education is defined the orientation on forming, saving and strengthening of psychological health og children with special educational needs. It is defined that effectivness of this direction depends on results of psychological support of systemic observation carrying out of child’s psychological and pedagogical statues and dynamic of its psychical development in the process of studying.

Біографія автора

Л. Будяк, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки

Посилання

Алешина Ю. Е. Индивидуальное и семейное психологическое консультирование / Ю. Е. Алешина. – М. : Независимая фирма «Класс», 1999. – 208 с.

Овчарова Р. В. Психологическое сопровождение родительства / Р. В. Овчарова. – М. : Изд-во Института Психотерапии, 2003. – 319 с.

Семаго Н. Я., Семаго М. М. Теория и практика оценки психического развития ребенка. Дошкольный и младший школьный возраст / Н.Я. Семаго, М. М. Семаго. – СПб. : Речь, 2006. – 384 с.

Цимбалюк І. М. Психологічне консультування та корекція : навчальний посібник / І. М. Цимбалюк; модульно-рейтинговий курс. – 2-е вид., випр. і доп. – К. : ВД «Професіонал», 2007. – 544 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Будяк, Л. (2019). ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ПСИХІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДИТИНИ З ВІДХИЛЕННЯМИ У РОЗВИТКУ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188597

Номер

Розділ

Статті