ТИПИ ТА СТРУКТУРА ОБДАРОВАНОСТІ: ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Т. Зорочкіна Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188602

Ключові слова:

Обдарованість, академічна обдарованість, творча обдарованість, одаренность, академическая одаренность, творческая одаренность, gift, academic gift, creative gift.

Анотація

У статті висвітлюються типи та структура обдарованості, характеристика академічної та творчої обдарованості, представлена у працях вітчизняних та зарубіжних учених. Звертається увага на роль різних компонентів у діяльності академічно і творчо обдарованої особистості. Розглянуто розбіжності, обумовлені складністю проблеми обдарованості, яка інтенсивно почала розв’язуватися в останні десятиріччя (кінець ХХ – початок ХХІ століття).

В статье освещаются типы и структура одаренности, характеристика академической и творческой одаренности, представленная в трудах отечественных и зарубежных ученых. Обращается внимание на роль разных компонентов в деятельности академически и творчески одаренной личности. Рассмотрены расхождения обусловленные сложностью проблемы одаренности, которая интенсивно начала развязываться в последние десятилетия (конец ХХ – начало ХХІ века).

The article deals with the types of gift and their structure, signs of academic and creative gift in works of native and foreign scientists. Attention is paid to the role of different components in activity of academic and creatively gifted personality. Divergences are considered the problems conditioned by complication, that intensively began to answer in the last decades (the end of ХХІ beginning of ХХІ century).

Біографія автора

Т. Зорочкіна, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Аспірант кафедри загальної педагогіки і психології

Посилання

Загребельна О. О. Дослідження проявів інтелектульної та творчої обдарованості: теоретичний аналіз [Текст] / О. О. Загребельна // Обдарована дитина : Науково-практичний освітньо-популярний журнал. – 2008. – № 8. – С. 63–67.

Матюшкин А. М. Одаренные и талантливые дети / А. М. Матюшкин, Д. Сиск // Вопросы психологи. – 1988. – № 4. – С. 88–97.

Моляко В. А. Творчий потенціал людини як психологічна проблема / В. А. Моляко // Обдарована дитина : науково-практичний освітньо-популярний журнал. – 2005. – № 6. – С. 2–9.

Чудновский В. Э. Одаренность: дар или испытание / В. Э. Чудновский, В. С. Юркевич. – М. : Знание, 1990. – 80 с.

Тарасова Г. В. Организационно-педагогические условия развития готовности учителя к работе с одаренными детьми : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Тарасова Галина Викторовна. – Казань, 2005. – 267 с.

Сампара О. В. Робота з обдарованими і творчими дітьми в процесі вивчення географії / О. В. Сампара // Обдарована дитина. – 2007. – № 8. – С. 43–46.

Щорс В. В. Як не помилитися у виявленні ранньої обдарованості дитини [Текст] / В. В. Щорс // Обдарована дитина : науково-практичний освітньо-популярний журнал. – К. : 2007. – № 3. – С. 53–61.

Кульчицька О. І. Соціальне середовище у розвитку обдарованості / О. І. Кульчицька // Обдарована дитина. – 2004. – № 8. – С. 2–9.

Лейтес Н. С. Умственные способности и возраст / Н. С. Лейтес. – М., 1971. – 278 с.

Олексюк С. В. Освітня програма «Обдарована дитина» приватної школи «Європейський колегіум» : [систематизація роботи з обдарованими учнями на основі розвитку їх індивідуальних креативних здібностей : досвід роботи навч. закл. м. Києва] / С. В. Олексюк // Обдарована дитина. – 2008. – № 5. – С. 4–13.

##submission.downloads##

Як цитувати

Зорочкіна, Т. (2019). ТИПИ ТА СТРУКТУРА ОБДАРОВАНОСТІ: ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188602

Номер

Розділ

Статті