ОСОБЛИВОСТІ СПОСОБІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩОМУ ПЕДАГОГІЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188676Ключові слова:
Педагогічний процес, вплив, взаємодія, спілкування, стосунки, взаємостосунки, educational process, influence, interaction, communication, relationships.Анотація
У статті розглядаються особливості організації педагогічного процесу у вищому навчальному педагогічному закладі. Зокрема, досліджуються способи організації педагогічного процесу з майбутніми вчителями початкових класів. Авторами визначено два способи: через вплив викладача на студента і через взаємодію, співтворчість викладача і студента в організації навчально-виховного процесу в педагогічних закладах. Оптимальним способом організації навчально-виховного процесу є педагогічна взаємодія викладача зі студентами, яка відображає взаємну активність та взаємозумовленість дій педагога і студентів, обов’язковий зворотний зв’язок та самостійний взаємовплив суб’єктів, що виявляється у самовихованні та самоосвіті.
В статье рассматриваются особенности организации педагогического процесса в высшем учебном педагогическом учреждении. В частности, исследуются способы организации педагогического процесса с будущими учителями начальных классов. Авторами определены два способа: через влияние преподавателя на студента и через взаимодействие, сотворчество преподавателя и студента в организации учебно-воспитательного процесса в педагогических учреждениях. Оптимальным способом организации учебно-воспитательного процесса является педагогическое взаимодействие преподавателя со студентами, которое отражает взаимную активность и взаимообусловленность действий педагога и студентов, обязательную обратную связь и самостоятельное взаимовлияние субъектов, что проявляется в самовоспитании и самообразовании.
The features of the pedagogical process in higher education pedagogical institutions is described in the article. In particular, we study ways of teaching the process of future teachers of elementary school. The authors defined two ways: through the impact on teacher and student, through interaction creation teacher and student in the educational process in educational institutions. The best way of the educational process is teacher interaction with students that reflect the mutual interdependence between activity and action of teacher and students required feedback and interaction independent entities, which results in self upbrinning and self-education.
Посилання
Бондар В. Психологічні засади розвитку конкурентоспроможного вчителя в системі професійної підготовки: теорія і практика / Володимир Бондар // Гірська школа Українських Карпат : науково-методичний журнал. – № 4–5. – Івано-Франківськ, 2009. – С. 193–199.
Подласый И. П. Педагогика. Новый курс : учебник для студ. пед. вузов : в 2 кн. – Кн. 1: Общие основы : Процесс обучения / И. П. Подласый. – М. : Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – 578 с.
Леонтьев А. А. Педагогическое общение / А. А. Леонтьев. – К. : Знание, 1979. – 24 с.
Педагогика : учебное пособие для студентов учебных заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, А. И. Мищенко, Е. Н. Шиянов. – 3-е изд. – М. : Школа-пресс, 2000. – 512 с.