ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ЯК ВНУТРІШНІЙ КОМПОНЕНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188694Ключові слова:
Професійна компетентність, педагогічна діяльність, професійна педагогічна підготовка, professional competence, pedagogical activity, professional pedagogical preparation, профессиональная компетентность, педагогическая деятельность, профессиональная педагогическая подготовка.Анотація
Автор прагне розкрити структуру професійної компетентності майбутнього вчителя як динамічну інтегративну характеристику його особистості через аналіз її компонентів: аксіологічного, когнітивного, багатокультурного, аутопсихологічного та комунікативного. Виокремлює такі показники сформованості багатокультурного компоненту професійної компетентності як рівень та характер світосприйняття; привласнення морально-етичних, естетичних національних та загальнолюдських цінностей; розуміння взаємозалежності між собою та всіма людьми; комунікативна культура; загальнопланетарний спосіб мислення; толерантність; засвоєння загального соціального досвіду.
Автор стремится раскрыть структуру профессиональной компетентности будущего учителя как динамичную интегрированную характеристику его личности, анализируя ее компоненты: аксиологический, когнитивный, многокультурный, аутопсихологический, коммуникативный. Выделяет такие показатели сформированности многокультурного компонента профессиональной компетентности как уровень и характер мировосприятия; присвоения морально-этических, эстетических национальных и общечеловеческих ценностей; понимание взаимосвязи между собой и всеми людьми; коммуникативная культура; общепланетарный способ мышления; толерантность; усвоение общего социального опыта.
The author tries to expose the structure of professional competence of future teacher as dynamic integrated characteristic of his personality, analysing its components: axiological, kognitive, multicultural, autopsychological, communicative. The author separates such indicators of multicultural component forming of professional competence as a level and character of world understanding; appropriation of moral and ethical, aesthetical, national and human values; the understanding of all the people; communicative culture; way of thinking; tolerance; mastering of general social experience.
Посилання
Акмеология : [учебное пособие] / А. Деркач, В. Зазыкин. – СПб. : Питер, 2003. – 256 с.
Бодалев А. А. Общение и диалог в практике обучения, воспитания и психологической консультации / [А. А. Бодалев треба ще перерахувати трьох и др.]. – Г., 1987. – 164 с.
Концепція педагогічної освіти // Інформаційний збірник Міністерства освіти України. – 1999. – № 8. – С. 9–25.
Майерс Д. Социальная психология. 6-е изд., перераб. и доп. / Дэвид Майерс. – СПб. : Питер, 2002. – 752 с.
Максимов В. Г. О формировании профессионально-педагогического интереса / В. Г. Максимов // Сов. педагогика. – 1974. – № 12. – С. 75–81.
Ничкало Н. Г. Педагогіка вищої школи: крок у майбутнє : [монографія] / Н. Г. Никало. – К., 2001. – 456 с.
Оконь В. Основи проблемного обучения : [пер. с польск.] / В. Оконь. – М. : Образование, 2008. – 208 с.
Профессиональная деятельность молодого учителя (социально-педагогический аспект) / под ред. С. Г. Вершловского, Л. С. Лесохиной. – М. : Педагогика, 1982. – 254 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : в 2-х т. Т. 1 / АПН СССР / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1989. – 485 с.
Ушинский К. Д. Избранные педагогические сочинения / К. Д. Ушинський. – М. : Педагогика, 1974. – Т. 1. – 584 с.