ВИКОРИСТАННЯ ІСТОРИЧНИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СУЧАСНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188708Ключові слова:
Рідномовні обов’язки, рідна мова, педагогічні технології, основні положення, рідномовна політика, мовленнєва практика, Іван Огієнко, rodnoyazychnye duties, the mother tongue, pedagogical technologies, substantive provisions, rodnoyazychnaya policy, vocal practice, Ivan Ogienko.Анотація
У статті доведено, що значний часовий відтинок відділяє сьогодення від того часу, коли була написана «Наука про рідномовні обов’язки». Однак більшість положень її педагогічних технологій є незаперечно злободенними й актуальними для сучасної рідномовної політики та мовленнєвої практики в Україні. «Рідномовний катехізис» Івана Огієнка повинен стати концептуальним статутом у ділянці мовної політики й освіти задля забезпечення державності українського народу, підняття його культурного рівня, виховання національно-патріотичних почуттів.
Содержание статьи доказывает, что значительний временной отрезок отделяет от того времени, когда была написана «Наука об родноязычных обязанностях». Однако большинство положений ее педагогических технологий являются неоспоримо злободневными и актуальными для современной родноязычной политики и речевой практики в Украине. «Родноязычный катехізис» Ивана Огиенка должен стать концептуальным уставом в области языковой политики и образования для обеспечения государственности украинского народа, поднятия его культурного уровня, воспитания национально-патриотических чувств.
The table of contents of the article proves that znachitel’niy a temporal segment dissociates from that time, when «Science was written about rodnoyazychnykh duties». However most positions of its pedagogical technologies are beyond controversy topical and actual for a modern rodnoyazychnoy policy and vocal practice in Ukraine. The «rodnoyazychnyy catechism» of Ivan Ogienka must become conceptual regulation in area of linguistic policy and education for providing of the state system of the Ukrainian people, raising of his standard of culture, education of nacional’no-patrioticheskikh senses.
Посилання
Біла О. М. Реалізація «рідномовних обов’язків» Івана Огієнка в позакласній роботі з учнями 5–7 класів : дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Олена Мансафівна Біла. – Одеса, 2002. – 253 с.
Огієнко І. Наука про рідномовні обов’язки / Іван Огієнко. – Львів : Українська Академія Друкарства ; вид-во «Фенікс» при сприянні фонду «Відродження», 1995. – 46 с.
Огієнко І. Рідна мова. – 1936. – Ч. 9 / Іван Огієнко. – Жовква : друкарня ОО Василіян. – 331 c.
Богуш А. М. Ціннісні орієнтири рідномовних обов’язків у спадщині І. Огієнка / Алла Михайлівна Богуш // Цінності освіти і виховання : наук.-метод. збірник / за заг. ред. О. В. Сухомлинської. – Київ, 1992. – С. 87–90.