ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПРАВОЗНАВСТВА ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ

Автор(и)

  • Л. Рябовол Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188874

Ключові слова:

Компетентнісний підхід, професійна компетентність учителя правознавства, правова компетентність учнів, a campaign of competence, professional competence of the teacher of jurisprudence, legal competence of pupils.

Анотація

У статті досліджено сутність поняття професійної компетентності вчителя правознавства. Доведено, що професійно компетентний педагог – той, який у цілісній структурі особистості має єдність теоретичної і практичної готовності до професійної діяльності. Визначено поняття правової компетентності учнів у вузькому й широкому розуміннях; охарактеризовано її як загально предметну, тобто таку, що виробляється під час вивчення усіх правознавчих предметів в основній та старшій школі. Обґрунтовано взаємозв’язок та взаємообумовленість професійної компетентності вчителя правознавства і правової компетентності учнів у процесі навчання правознавства.

В статье изучено сущность понятия профессиональной компетентности учителя правоведения. Доказано, что профессионально компетентный – педагог, который в целостной структуре личности имеет единство теоретической и практической готовности к профессиональной деятельности. Определено понятие правовой компетентности учеников в узком и широком понимании; дана характеристика ей как общепредметной компетентности, тоесть такой, которая вырабатывается во время изучения всех правовых предметов в школе. Обосновано взаимосвязь и взаимообусловленность профессинальной компетентности учителя правоведения и правовой компетентности учеников в процессе обучения правоведению.

In the article the essence of the concept of professional competence of teachers of jurisprudence, it is proved that the professional expertise – such a teacher, to whom in whole personality structure holds the unity of theoretical and practical preparedness for professional work; defined the concept of legal competence of students in the narrow and broad sense, the characteristic of her as the overall subject competence, one that is produced during the study of all legal subjects in primary and high school; substantiated the relationship and interaction conditionality seasoned professional competence of teachers of jurisprudence and legal competence of students in the learning process jurisprudence.

Біографія автора

Л. Рябовол, Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри правознавства

Посилання

Грицька Т. С. Вплив професійної компетентності педагога на формування ключових компетентностей учнів у контексті ідей А. С. Макаренка / Т. С. Грицька // Витоки педагогічної майстерності : збірник наук. праць. – Вид-во Полтавського пед. університету, 2009. – № 4. – С. 215–219.

Кашкарьов Г. В. Компетентнісний підхід у системі професійної підготовки майбутніх вчителів правознавства // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету (Педагогічні науки). – № 1. – Бердянськ: БДПУ, 2010. – 308 с.

Нетьосов С. І. Навчання дев’ятикласників основ правознавства з використанням ІКТ. Автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.02 / С. І. Нетьосов. Інститут педагогіки АПН України – Київ, 2009. – 21с.

Одинец К. А. (електр. ресурс) / Електр. версія. Доступ до ресурсу: Оценивание уровня сформированности компетентностей на уроках историко-обществоведческого цикла // Интернет-журнал «Эйдос». – 2010. – 30 сентября. http://www.eidos.ru/journal/2010/0930-05.htm.

Бакка Т. В. Підготовка студентів до викладання суспільствознавчих дисциплін у середніх загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. В. Бакка. – Київ, 2008. – 27 с.

Паращенко Л. І. Технологія формування ключових компетентностей у старшокласників: практичні підходи / Л. І. Паращенко // Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн / О. І. Пометун // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи // під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Савченко О. Я. Уміння вчитися як ключова компетентність загальної середньої освіти / О. Я. Савченко // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Карпова Л. Г. Формування професійної компетентності вчителя загальноосвітньої школи : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. Г. Карпова. – Харків, 2004. – 21 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Рябовол, Л. (2019). ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ УЧИТЕЛЯ ПРАВОЗНАВСТВА ЯК УМОВА ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188874

Номер

Розділ

Статті