РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО ДОСВІДУ ВИКОРИСТАННЯ ЕСТЕТОТЕРАПІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188883Ключові слова:
Естетотерапія, фольклорна арт-терапія, психологічний комфорт, творчість особистості, особистісно орієнтована педагогіка, aestetotherapy, folklore art-therapy, psychological comfort, personal creativity, personally-oriented pedagogic.Анотація
У статті висвітлено досвід української народної педагогіки та основних надбань вітчизняних педагогів-гуманістів щодо створення естетотерапевтичного освітнього середовища, у якому гармонійно та творчо розвивається індивідуальність педагога та вихованця. Зазначено, що українська педагогіка розвивалась як особлива форма самоусвідомлення та самовираження людини у філософському національно-культурному форматі знань. Зроблено висновок про те, що естетотерапевтичний контекст педагогічних ідей на Україні завжди відповідав гострим запитам сучасності, створював ті необхідні освітні умови, що дозволяли формувати повноцінного, життєздатного громадянина своєї держави.
В статье освещён опыт украинской народной педагогики и основных достижений отечественных педагогов-гуманистов по созданию эстетотерапевтической образовательной среды, в которой гармонично и творчески развивается индивидуальность педагога и воспитанника. Подчеркнуто, что украинская педагогика развивалась как особенная форма самосознания и самовыражения человека в философском национально-культурном формате знаний. Сделан вывод о том, что эстетотерапевтический контекст педагогических идей на Украине всегда отвечал острым потребностям современности, создавал те необходимые образовательные условия, которые позволяли формировать полноценного, жизнеспособного гражданина своего государства.
It has been mentioned that Ukrainian pedagogics has been developed as peculiar form of self-awareness and self-expression of a man in philosophical nationally-cultural format of knowledges. It’s made a conclusion that aestetotherapeutic context of pedagogical ideas in Ukraine has always been answered to vital needs of modern life, it has been creating that important educational conditions, which allowed to form the citizen of full of value and vilable of own country.
Посилання
Киященко Н. И. Современные концепции эстетического воспитания / Н. И. Киященко. – М. : Ифран, 1998. – 313 с.
Кремень В. Г. Філософія : мислителі, ідеї, концепції : [підруч.] / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн. – К. : Книга, 2005. – 528 с.
Левківський М. В. Історія педагогіки : [підруч.] / М. В. Левківський. – К. : Центр навчальної літератури, 2003. – 360 с.
Макаренко А. С. Избранные педагогические сочинения : в 2-х т. / А. С. Макаренко. – М. : Педагогика, 1977. – Т. 1. – 400 с.
Народна педагогіка : світовий досвід / [уклад. : А. І. Кузьмінський, В. Л. Омельяненко]. – К. : Знання-Прес, 2003. – 134 с.
Сковорода Г. С. Розмова про істинне щастя / Г. С. Сковорода. – Х. : Прапор, 2002. – 280 с.
Сухомлинский В. А. Переиздание / [сост., авт. вступ. ст. Г. Д. Глейзер]. – М. : Издат. Дом Ш. Амонашвили, 2002. – 224 с. – (Антология гуманной педагогики).
Ушинский К. Человек как предмет воспитания : опыт педагогической антропологии / К. Ушинский. – М. : ФАИР, 2004. – 576 с.
Федій О. А. Естетотерапевтичний досвід української народної педагогіки : [навч.-метод. посіб. для студ. псих.-пед. ф-тів, вчителів загальноосв. заклад., виховат. дошк. заклад., соц. педагогів] // О. А. Федій, М. В. Колос. – Полтава : ПДПУ імені В. Г. Короленка, 2008. – 61 с.