РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ ОСВІТИ В РІЗНИХ КРАЇНАХ (РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АСПЕКТ)

Автор(и)

  • В. Чичук Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188885

Ключові слова:

Інформатизація, мультимедійні технології, комп’ютеризація, освіта, informatization, multimedia technologies, computerization, education.

Анотація

У статті здійснено ретроспективний аналіз інформатизації освіти зарубіжних країн, проаналізовано загальні тенденції розвитку інформаційних технологій. Досліджено проблему використання інформаційних технологій в освіті у працях вітчизняних та зарубіжних учених. Розглянуто етапи інформатизації вітчизняної освіти. Встановлено, що з метою модернізації освіти в різних країнах світу почали використовувати потенціал комп’ютерних технологій переважно з 70–80 рр. ХХ ст.; проводився експеримент з упровадження інформаційних технологій у навчальний процес, розроблялись комп’ютерні програми, підручники, методичні рекомендації для вчителів, формулювалися головні напрями інформатизації школи тощо.

В статье осуществлен ретроспективный анализ информатизации образования зарубежных стран, проанализированы общие тенденции развития информационных технологий. Исследована проблема использования информационных технологий в образовании в трудах отечественных и зарубежных ученых. Рассмотрены этапы информатизации отечественного образования. Определено, что с целью модернизации образования в разных странах мира стали использовать потенциал компьютерных технологий в основном с 70–80 гг. ХХ .в; проводился эксперимент относительно использования информационных технологий в учебный процесс, разрабатывались компьютерные программы, учебники, методические рекомендации для учителей, формировались основные направления информатизации школы и т.п.

In the article the retrospective analysis of education informatization in foreign countries is made and the general tendencyin the development of informatization technology is analysed. The problem of informationa ltechnology usage in education in works of native and foreign scientists is investigated.The stages of education informatization is discovered. It is stated that with the aim of education modernization in different countries of the world they began to use the potential of computer technologies nearly since 70 – 80 years of ХХ century; the experiment of information technologies introductionwas carried out, computer programmes, class books, methodical recommendations for teachers were elaborated, major directions of school informatization were formulated etc.

Біографія автора

В. Чичук, Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького

Аспірант кафедри теорії та історії педагогіки

Посилання

Бондаренко О. М. Експериментальна перевірка застосування мультимедійних технологій у навчальному процесі з педагогічних дисциплін / О. М. Бондаренко // Рідна школа. – 2009. – № 8–9.– С. 50–52.

Биков В. Ю., Вовк Я. І., Жалдак М. І., та ін. Концепція інформатизації // Рідна школа. – 1994.– № 11 – С. 26–29.

Імбер В. І. Педагогічні умови застосування мультимедійних засобів навчання у підготовці майбутнього вчителя початкових класів : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Імбер Вікторія Іванівна. – Вінниця, 2008. – 238 с.

Компьютеры в обучении: шведский путь // Информатика и образование. – 1992. – № 1. – С. 112–117.

Козлакова Г. О. Теоретичні і методичні основи застосування інформаційних технологій у вищій технічній освіті : [монографія] / Г. О. Козлакова. – К. : ІЗМН, 1999. – 180 с.

Кравчук О. В. Підготовка майбутніх учителів до застосування інформаційних технологій у процесі вивчення суспільствознавчо-природознавчих дисциплін у початковій школі : дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Кравчук Оксана Володимирівна. – Умань, 2008. – 300 с.

Мукомел С. А. Використання мультимедійних технологій у вищій школі / С. А. Мукомел, А. П. Чабан // Вісник Черкаського університету. – 2009. – № 144. – С. 106–109.

Проект программы начального образования // Информатика и образование. – 1996. – № 2. – С. 121–122.

Смірнова-Трибульська Є. М. Структура та зміст інформаційної освіти у Польщі / Є. М. Смірнова-Трибульська // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2001. – № 6. – C. 47–50.

Суховірський О. В. Підготовка майбутнього вчителя початкової школи до використання інформаційних технологій : Дис. … кандидата пед. наук : 13.00.04 / Суховірський Олег Васильович. – К., 2005. – 303 с.

Сендова Е. Унификационные компьютерные среды: болгарская модель образования / Е. Сендова // Информатика и образование. – 1997. – № 8. – С. 109–13.

Шакотько В. В. Комп’ютер у початковій школі: навчально-методичний посібник / В. В. Шакотько. – К. : ТОВ Редакція «Комп’ютер», 2006. – 128 с.

Шевчук О. Б., Голобуцький О. П. E-Ukraine. Інформаційне суспільство: бути чи не бути / О. Б. Шевчук, О. П. Голобуцький. – К. : ЗАТ «Атлант UMS», 2001. – 104 с.

Kiedrowicz G. Multimedialne wspomaganie nauczania przedmiotów ogólnokształcących. – Radom : Politechnika Radomska, 1997. – 42 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

Чичук, В. (2019). РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНОЇ ОСВІТИ В РІЗНИХ КРАЇНАХ (РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АСПЕКТ). Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1). https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2011.188885

Номер

Розділ

Статті