ОСОБЛИВОСТІ ЕТАПІВ РОЗВИТКУ ВИХОВНОЇ СИСТЕМИ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190258Ключові слова:
Виховання, система, виховна система, виховна система школи, виховна система закладу загальної середньої освіти, розвиток виховної системи, етапи виховної системи, особливості етапів розвитку виховної системи.Анотація
У статті висвітлено сутність поняття «виховна система», «етапи розвитку виховної системи школи», проаналізовано погляди науковців щодо визначення змісту етапів. Метою статті є розкриття особливостей становлення і розвитку виховної системи закладу освіти на різних етапах. У статті схарактеризовано наступні етапи виховної системи: становлення, стабільного розвитку, остаточного формування, оновлення та перебудови. Для реалізації мети використано методи аналізу філософської, педагогічної літератури, порівняння, систематизації, узагальнення інформації.Посилання
Hrechanyk, O. Ye. (Eds.). (2014). Vykhovni systemy navchalnykh zakladiv: teoriia ta praktyka. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Kabush, V. T. (2001). Gumanisticheskaja vospitatelnaja sistema: teorija i praktika. Minsk: Academy of Postgraduate Education [in Russian].
Karakovskij, V. A. (2008). Vospitanije dlja vseh. Moskva: NII shkol'nykh tekhnologij [in Russian].
Kovalchuk, V. A. (2015). Osvitnio-vykhovna systema suchasnoi shkoly. Kreatyvna pedahohika. Vinnytsia, Is. 10, 88–93 [in Ukrainian].
Makarenko, A. S. (1954). Metodyka orhanizatsii vykhovnoho protsesu: u 7 t. Kyiv: Radianska shkola [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. (2016). Osvita Ukrainy. Kyiv, 23 serpnia [in Ukrainian].
Novikova, L. I. (2000). Vospitanije kak pedagogicheskaja kategorija. Pedagogika, 2000, 6, 32–33 [in Russian].
Orzhekhovska, V. M., Fedorchenko, T. Ye. (2014). Tekhnolohii rozbudovy vykhovnoi systemy zahalnoosvitnioho navchalnoho zakladu. Kirovohrad: Imeks-LTD [in Ukrainian].
Soroka, H. I. (2002). Suchasni vykhovni systemy ta tekhnolohii. Kharkiv: Ranok [in Ukrainian].
Bertalanffy, L. von. (1950). An Outline of the General System Theory. British Journal for the Philosophy of Science, Vol. 1, 2, P. 134–165 [in English].