ВИТОКИ ГІТАРНОГО МИСТЕЦТВА НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СТАНОВЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ ГІТАРНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Анатолій Коваленко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3511-1301

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190304

Ключові слова:

Гітарне мистецтво, вітчизняна гітарна освіта, гітарна школа, музична педагогіка, музична освіта, становлення гітарної освіти, гітаристи виконавці, гітаристи композитори.

Анотація

У статті здійснено історіографічний аналіз витоків гітарного мистецтва на території України та їх вплив на становлення вітчизняної гітарної освіти. Застосувавши методи історико-педагогічного аналізу та системного підходу розглянуто архівні документи та наукові праці провідних учених галузі. Визначено, що з ХІІІ до ХVІІІ сторічь гітару не могли ідентифікувати, тому що були розповсюджені загальні назви музичних інструментів. Доведено, що значний вплив на становлення вітчизняної гітарної освіти здійснили яскраві виконавці гри на гітарі. Серед них: І. Хандошко, Г. Рачинський, І. Воробкевич, М. Соколовський, та ін. Особливий внесок у підґрунтя вітчизняної гітарної освіти зробив М. Вербицький.

Біографія автора

Анатолій Коваленко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри інструментального виконавства

Посилання

Blazhevych, V. O. (2017). Evoliutsiia rozvytku vykonavskykh tradytsii hitarnoho mystetstva u vitchyznianomu kulturno-osvitniomu prostori. Estetyka i etyka pedahohichnoi dii, Vyp. 15, 107–115 [in Ukrainian].

Verbytskyi, M. Muzychni tvory “Guitarre № 16”. Viddil rukopysiv LNNBU im. V. Stefanyka. F. 163. 20/36. P. 12. 36 ark. [in Ukrainian].

Verbytskyi, M. “Poucheniie hitary”. Viddil rukopysiv LNNBU im. V. Stefanyka. F. 163. 20/49. P. 13. 4 ark. [in Ukrainian].

Ivannikov, T. P. (2012). Tendentsii rozvytku hitarnoho mystetstva 1970–2010 rokiv. Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Kozlin, V. Y. (2006). Hitara. Ukrainska muzychna entsyklopediia. (Vol. 1–5); Vol. 1: A–D). H. Skrypnyk (Ed.) et al. Kyiv, 462–465 [in Ukrainian].

Kryhin, O. I. (2015). Universalizm tvorchosti Andresa Sehovii ta yoho vplyv na stanovlennia vitchyznianoi hitarnoi shkoly. Candidate’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].

Mykhailenko, N. P. (2005). Ukrainskije praroditeli hytary. Gitary. Moskva, 1, 21‒23 [in Russian].

Nikolaievska Yu. V. (2017). Kharkivska hitarna shkola: talanty i chas: monohrafichnyi narys. Kharkiv: Fakt [in Ukrainian].

Sydorenko, V. L. (2009). Hitarna tradytsiia Lvova yak skladova akademichnoho narodno-instrumentalnoho mystetstva Ukrainy. Candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Somyk, O. M. (2017). Istoriia stanovlennia muzychnoho instrumentu klasychna hitara v konteksti yevropeiskoi muzychnoi kultury. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, Issue 49, 277‒279 [in Ukrainian].

Shramko, I. (1977). Kozatska hitara. Sotsialistychna kultura: orhan M-va kultury Ukr. RSR, Issue 4(652), 40‒41 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Коваленко, А. (2019). ВИТОКИ ГІТАРНОГО МИСТЕЦТВА НА ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ ТА ЇХ ВПЛИВ НА СТАНОВЛЕННЯ ВІТЧИЗНЯНОЇ ГІТАРНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 85–90. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190304

Номер

Розділ

Статті