ПІДПРИЄМНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ В КОНТЕКСТІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ІНСТИТУЦІЙНИЙ РІВЕНЬ

Автор(и)

  • Ірина Мигович Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка»., Україна https://orcid.org/0000-0003-0060-5387

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190359

Ключові слова:

Інтернаціоналізація, система вищої освіти, інституційний рівень інтернаціоналізації, мобільність, підприємницька компетентність, глобальний ринок праці, конкурентоспроможність, професійна діяльність.

Анотація

У статті обґрунтовано імовірність взаємозв’язку між мобільністю як однією із форм інтернаціоналізації національних систем вищої освіти та процесом формування підприємницької компетентності у студентів сучасних університетів. Теоретична база щодо проблематики роботи підтримана аналітичним оглядом практичних даних, представлених на офіційному електронному ресурсі Інституту статистики Організації Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (UNESCO) та даних Аналітичного центру CEDOS, Україна. Підприємницьку компетентність визначено як сформований комплекс знань, умінь та навичок, що охоплюють уявлення про наявні можливості та здатність розпізнавати ті з них, які є найбільш необхідними для професійної діяльності.

Біографія автора

Ірина Мигович, Державний заклад «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка».

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германської філології

Посилання

Bilova Yu. А. (2013). Poniattia ta struktura pidpryiemnytskoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu. Onovlennia zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity, issue 7, 15–17. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ozfm_2013_7_7 [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. URL: https://mon.gov.ua/ua [in Ukrainian].

Ovcharuk O. V. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do formuvannia zmistu osvity. Stratehiia reformuvannia osvity Ukrainy. Rekomendatsii z osvitnioi polityky, Kyiv, К.І.С., 13–43 [in Ukrainian].

Semenoh О. М. (2018). Kontsept “pidpryiemnytska kompetentnist” u vymirakh lingvoprakseolohii. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 6(80), 263–272 [in Ukrainian].

Stadnyi Ye. Ukrainski studenty za kordonom: fakty ta stereotypy. Analitychnyi tsentr CEDOS. URL: https://cedos.org.ua/ [in Ukrainian].

De Wit H. (2015). Internationalization of Higher Education. European Parliament, Brussels: EU, 116 [in English].

Egron-Polak E. (2014). Internationalization of Higher Education: Growing expectations, fundamental values. IAU 4th Global Survey. URL: https://www.iau-aiu.net/IMG/pdf/iau-4th-global-survey-executivesummary.pdf [in English].

Flaud R. (2007). Convergence and Diversity. Europe’s Universities beyond 2010: Diversity with a Common Purpose. Reader. EUA, 23–36 [in English].

Froment, E. (2007). Quality assurance and the Bologna and Lisbon objectives. Embedding Quality Culture in Higher Education, 11–13. [in English].

Knight J. (2008). Internationalization: A Decade of Changes and Challenges. International Higher Education, 50, 6–7 [in English].

Knight J. (2008). Higher education in Turmoil. The changing world of internationalisation. Rotterdam, Sense Publishers, 3 [in English].

Merriam Webster Dictionary. URL: https://www.merriam-webster.com/dictionary/entrepreneurship [in English].

Myhovych I. (2017). Internationalization as the factor of influence as to the transformation of systems of higher education in the countries of Eastern Europe. Visnyk of Luhansk Taras Shevchenko National University. Pedagogical Sciences. 8(313) [in English].

Myhovych I. (2018). Internationalization Process as a Way to Ensure Quality of Higher Education in Ukraine. Education and Pedagogical Sciences, 1(168) [in English].

Myhovych I. (2018). Redefining the System of Higher Education in Ukraine within the Context of the Internationalization Process: Practical Rationale. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, 70, 170 [in English].

Okayama C. M. (2001). Components of cultural competence: Attitudes, knowledge, and skills. Culturally competent practice: Skills, interventions, and evaluations. Boston: Allyn & Bacon, 89–100 [in English].

Organization for Economic Co-operation and Development. URL: https://www.oecd.org/pisa/pisa-2018global-competence.htm [in English].

Rethinking Education: Investing in Skills for Better Socio-Economic Outcomes (2012). URL: https://eurlex.europa.eu/legal-content/FR/TXT/?qid=1423750986387&uri=CELEX%3A52012DC0669 [in English].

The Internationalization of Higher Education. (2014). UNESCO European Centre for Higher Education [Romania]. Higher Education in Europe, 32, 4 [in English].

Trends 2015: Learning and Teaching in European Universities. EUA, 133 [in English].

UNESCO. (2019). Global flow of tertiary-level students. URL: http://www.uis.unesco.org/Education/ Pages/international-student-flow-viz.aspx [in English].

UIS.Stat. (2019). UNESCO Institute of Statistics. URL: http://data.uis.unesco.org/# [in English].

Zaharia E. S. (2008). The Entrepreneurial. University in the Knowledge Society. Higher Education in Europe, 30, 1, 31–40 [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Мигович, І. (2019). ПІДПРИЄМНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ В КОНТЕКСТІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ІНСТИТУЦІЙНИЙ РІВЕНЬ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 137–149. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190359

Номер

Розділ

Статті