ОБҐРУНТУВАННЯ ПРАКСЕО-ДИНАМІЧНОГО ПІДХОДУ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190380Ключові слова:
Праксео-динамічний підхід, удосконалення готовності, професійна діяльність, духовно-моральний розвиток, молодші школярі, особистість, конвергенція студентів, праксеологія.Анотація
Наведено результати обґрунтування праксео-динамічного підходу щодо вдосконалення готовності майбутнього вчителя до духовно-морального розвитку молодшого школяра, який дозволив би розробити дослідницьку програму, що відкриє нові горизонти в пізнанні й перетворенні особистості. Обґрунтовується, що праксео-динамічний підхід у питанні вдосконалення готовності майбутніх учителів повинен враховувати конвергенцію інтересів академічної групи студентів. Важливим також є застосування практичних вправ, які допоможуть підвищити рівень емоційного інтелекту.Посилання
Bekh, I. D. (2015). Vybrani naukovi pratsi. Vykhovannia osobystosti. Chernivtsi: Bukrek, Vol. 1 [in Ukrainian].
Biliakovska, O. O. (2019). Prakseolohichnyi pidkhid yak osnova yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv v Ukraini ta Polshchi. Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka, Vyp. 177(1). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2019_ 177%281%29__11 [in Ukrainian].
Bredberri, T., Grivz, D. (2017). emocional'nyj intellekt 2.0 / per. s angl. Pavla Mironova. 3-e izd. Moskva: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Goulman, D. (2018). Jemocional'nyj intellekt. Pochemu on mozhet znachit' bol'she, chem IQ / per. s angl. A. P. Isaevoj. 6-e izd. Moskva : Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
Egorov, E. (2018). Praksiologija. Osnovy teorii. Chast' 1. Lichnost'. Moskva: Izdatel'stvo MBA [in Russian].
Lokshyna, O. (2015). Porivnialna pedahohika v Ukraini u vymiri rozvytku svitovoi komparatyvistyky. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. № 1, 36–46 [in Ukrainian].
Maiboroda, V. (2012). Problemy rozvytku prakseolohichnykh umin maibutnikh kompetentnykh fakhivtsiv vyshchoi shkoly Ukrainy. Vyshcha osvita Ukrainy. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_4_7 [in Ukrainian].
Miroshnyk, O. (2015). Profesiino-pedahohichna refleksiia u vymirakh osnovnykh sfer profesiinoi aktyvnosti vchytelia. Psykholohiia i osobystist, 1(7), 162–175 [in Ukrainian].
Polishchuk, V. A. (2014). Prakseolohichnyi pidkhid yak innovatsiina osnova vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 32, 148–150. (Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota) [in Ukrainian].
Prigozhin, I., Stengers, I. (1986). Poryadok iz haosa: novyj dialog cheloveka s prirodoj. V. I. Arshinova, Ju. L. Klimentovicha i Ju. V. Sachkova (Ed.). Moskva: Progress [in Russian].
Rogov, E. I., Zheldochenko, L. D. (2016). Professionalnye deformacii v pedagogicheskoj deyatelnosti (na primere pedagogov socialnogo priyuta). Rostov-na-Donu: Izdatelstvo Juzhnogo federalnogo universiteta [in Russian].
Sachkova, M. (2018). Psihologiya srednestatusnogo uchashhegosya: monografiya. Moskva: Jurajt [in Russian].
Takman, B. V. (2002). Pedagogicheskaya psihologiya: ot teorii k praktike. Moskva: Progress [in Russian].
Hesson, D. (2018). Razvitie emotsionalnogo intellekta: podskazki, sovety, tehniki. Moskva: Alpina Pablisher [in Russian].
Shadrin, N. S. (2014). Poteryannyj i vozvrashhennyj mir: ob otchuzhdenii lichnosti i putyah ego preodoleniya. Omsk: Izd-vo OmGTU [in Russian].
Shemprukh, I. (2001). Tendentsii rozvytku pedahohichnoi osvity vchyteliv u Polshchi (1918–1999). Doctor’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Jampolskij, M. B. (2018). Bez budushhego: kultura i vremya. Sankt-Peterburg: Poryadok slov[in Russian].
Denek, K. (1998). O nowy ksztalt edukacji. Torun [in Polish].
Denek, K. (1982). Programowanie dydaktyczne w szkole ogólnokształcącej i zawodowej. Uniwersytet Śląski [in Polish].
Kotarbiński, T. (1965). Traktat o dobrej robocie. Wrocław: Ossolineum [in Polish].
Sikorová, Z., Václavík, M., Červenková, I. (2019). Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování. Studia paedagogica, Vol. 24, 3, 111–129. URL: https://www.phil. muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1990/2051 (date accessed: 12 lis. 2019).