ОБҐРУНТУВАННЯ ПРАКСЕО-ДИНАМІЧНОГО ПІДХОДУ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Юлія Шевченко Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького., Україна https://orcid.org/0000-0002-8460-6928

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190380

Ключові слова:

Праксео-динамічний підхід, удосконалення готовності, професійна діяльність, духовно-моральний розвиток, молодші школярі, особистість, конвергенція студентів, праксеологія.

Анотація

Наведено результати обґрунтування праксео-динамічного підходу щодо вдосконалення готовності майбутнього вчителя до духовно-морального розвитку молодшого школяра, який дозволив би розробити дослідницьку програму, що відкриє нові горизонти в пізнанні й перетворенні особистості. Обґрунтовується, що праксео-динамічний підхід у питанні вдосконалення готовності майбутніх учителів повинен враховувати конвергенцію інтересів академічної групи студентів. Важливим також є застосування практичних вправ, які допоможуть підвищити рівень емоційного інтелекту.

Біографія автора

Юлія Шевченко, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти

Посилання

Bekh, I. D. (2015). Vybrani naukovi pratsi. Vykhovannia osobystosti. Chernivtsi: Bukrek, Vol. 1 [in Ukrainian].

Biliakovska, O. O. (2019). Prakseolohichnyi pidkhid yak osnova yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv v Ukraini ta Polshchi. Naukovi zapysky Tsentralnoukrainskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka, Vyp. 177(1). URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2019_ 177%281%29__11 [in Ukrainian].

Bredberri, T., Grivz, D. (2017). emocional'nyj intellekt 2.0 / per. s angl. Pavla Mironova. 3-e izd. Moskva: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Goulman, D. (2018). Jemocional'nyj intellekt. Pochemu on mozhet znachit' bol'she, chem IQ / per. s angl. A. P. Isaevoj. 6-e izd. Moskva : Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].

Egorov, E. (2018). Praksiologija. Osnovy teorii. Chast' 1. Lichnost'. Moskva: Izdatel'stvo MBA [in Russian].

Lokshyna, O. (2015). Porivnialna pedahohika v Ukraini u vymiri rozvytku svitovoi komparatyvistyky. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal. № 1, 36–46 [in Ukrainian].

Maiboroda, V. (2012). Problemy rozvytku prakseolohichnykh umin maibutnikh kompetentnykh fakhivtsiv vyshchoi shkoly Ukrainy. Vyshcha osvita Ukrainy. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vou_2012_4_7 [in Ukrainian].

Miroshnyk, O. (2015). Profesiino-pedahohichna refleksiia u vymirakh osnovnykh sfer profesiinoi aktyvnosti vchytelia. Psykholohiia i osobystist, 1(7), 162–175 [in Ukrainian].

Polishchuk, V. A. (2014). Prakseolohichnyi pidkhid yak innovatsiina osnova vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Issue 32, 148–150. (Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota) [in Ukrainian].

Prigozhin, I., Stengers, I. (1986). Poryadok iz haosa: novyj dialog cheloveka s prirodoj. V. I. Arshinova, Ju. L. Klimentovicha i Ju. V. Sachkova (Ed.). Moskva: Progress [in Russian].

Rogov, E. I., Zheldochenko, L. D. (2016). Professionalnye deformacii v pedagogicheskoj deyatelnosti (na primere pedagogov socialnogo priyuta). Rostov-na-Donu: Izdatelstvo Juzhnogo federalnogo universiteta [in Russian].

Sachkova, M. (2018). Psihologiya srednestatusnogo uchashhegosya: monografiya. Moskva: Jurajt [in Russian].

Takman, B. V. (2002). Pedagogicheskaya psihologiya: ot teorii k praktike. Moskva: Progress [in Russian].

Hesson, D. (2018). Razvitie emotsionalnogo intellekta: podskazki, sovety, tehniki. Moskva: Alpina Pablisher [in Russian].

Shadrin, N. S. (2014). Poteryannyj i vozvrashhennyj mir: ob otchuzhdenii lichnosti i putyah ego preodoleniya. Omsk: Izd-vo OmGTU [in Russian].

Shemprukh, I. (2001). Tendentsii rozvytku pedahohichnoi osvity vchyteliv u Polshchi (1918–1999). Doctor’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].

Jampolskij, M. B. (2018). Bez budushhego: kultura i vremya. Sankt-Peterburg: Poryadok slov[in Russian].

Denek, K. (1998). O nowy ksztalt edukacji. Torun [in Polish].

Denek, K. (1982). Programowanie dydaktyczne w szkole ogólnokształcącej i zawodowej. Uniwersytet Śląski [in Polish].

Kotarbiński, T. (1965). Traktat o dobrej robocie. Wrocław: Ossolineum [in Polish].

Sikorová, Z., Václavík, M., Červenková, I. (2019). Užívání tištěných a digitálních zdrojů v práci učitelů 2. stupně ZŠ: hybridizace a remixování. Studia paedagogica, Vol. 24, 3, 111–129. URL: https://www.phil. muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1990/2051 (date accessed: 12 lis. 2019).

##submission.downloads##

Як цитувати

Шевченко, Ю. (2019). ОБҐРУНТУВАННЯ ПРАКСЕО-ДИНАМІЧНОГО ПІДХОДУ ЩОДО ВДОСКОНАЛЕННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ДО ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (3), 189–200. https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2019.190380

Номер

Розділ

Статті