ФОРМУВАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ МАЙБУТНІХ МАРКЕТОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195979Ключові слова:
Мотивація, мотив, навчальна діяльність, професійна мотивація, motivation, reason, educational activity, professional motivation.Анотація
У статті розглянуто ефективність педагогічних умов формування професійної мотивації майбутніх маркетологів у процесі їх практичної підготовки; названо структурні компоненти професійної мотивації; визначено ієрархічну систему зовнішніх і внутрішніх мотивів навчальної діяльності студентів; проаналізовано рівень сформованості десяти типів мотивів навчальної діяльності за допомогою спеціально розробленого опитувальника; встановлено основні показники сформованості професійної мотивації студентів; узагальнено рівні усвідомленості, стабільності та дієвості професійної мотивації.
В статье рассмотрено эффективность педагогических условий формирования профессиональной мотивации будущих маркетологов в процессе их практической подготовки; названо структурные компоненты профессиональной мотивации; определено иерархическую систему внешних и внутренних мотивов учебной деятельности студентов; проанализировано уровень сформированности десяти типов мотивов учебной деятельности с помощью специально разработанного опросника; установлено основные показатели сформированности профессиональной мотивации студентов; обобщено уровни осознанности, стабильности и действенности профессиональной мотивации.
In the article efficiency of pedagogical terms of forming of professional motivation of future marketing specialists is considered in the process of their practical preparation; the structural components of professional motivation are adopted; on results psychological and pedagogical researches the structure of reasons that provide successful educational activity of students is distinguished; the hierarchical system of external and internal reasons of educational activity of students is certain; the level of formed of ten types of reasons of educational activity is analyzed by means of the specially worked out questionnaire; the basic indexes of formed of professional motivation of students are set; the levels of professional motivation are distinguished and it is set by means of the conducted questionnaire, that to the polled students inherent four types of professional motivation; generalized levels of realized, stability and effectiveness of professional motivation.
Посилання
Асєєв В. Г. Мотивація поведінки і формування особистості. – М., 1976.
Божович Л. І. Вивчення мотивації поведінки дітей та підлітків / Під ред. Л. І. Божович і Л. В. Благонадійних. – М., 1972.
Вишневський О. І. Теоретичні основи сучасної української педагогіки: посіб. для студентів вищих навчальних закладів / О. І. Вишневський. – Дрогобич: Коло, 2006. – 608 с.
Гальперін П. Я. Введення в психологію. Уч. посібник для вузів, 1993.
Занюк С. Психология мотивации / С. Занюк. – К. : Ельга, 2001. – 351 с
Кан-Калик В. А. До розробки теорії обшего і професійного розвитку особистості фахівця у ВНЗ. // Формування особистості фахівця у ВНЗ. СБ наук. тр. – Грозний, 1980. – С. 5–13.
Левченко Т. І. Мотивації суб’єкта в різних видах діяльності; Монографія / Т. Левченко. – Вінниця : Нова Книга, 2011. – 448 с.
Маркова А. К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. – М. : Просвещение, 1990. – 192 с.
Рубінштейн С. П. Основи загальний психології. – СПб Пітер., 1999.
Хабаева Л. М. Психолого-акмеологические условия и факторы формирования профессиональной мотивации в структуре профессионального самовоспитания личности студента вуза [Електронный ресурс] / Лариса Муратовна Хабаева. – Режим доступа : http://www.viu-online. ru/science/publ/bulletin7/page8.html.