РОЛЬ ЗАСОБІВ НАРОДНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ МУЗИКАНТІВ-ПЕДАГОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195987Ключові слова:
Оптимізація культурологічного підходу, професійна підготовка, педагогічний вплив, музичний фольклор, народна культура, культурний розвиток особистості, optimization of culturological approach, professional training, pedagogical influence, music folk lore, national culture.Анотація
У статті розглядаються шляхи оптимізації культурологічного підходу у професійній підготовці майбутніх учителів музики. Аналізуються особливості українського народного мистецтва, як складової національної культури та засобу педагогічного впливу на культурний розвиток особистості. Автор описує можливості народної творчості у формуванні елементарних мистецьких вмінь, музичного смаку студентів та розвитку їхніх творчих нахилів. Розглядається питання актуальності вивчення українського народного мистецтва, як основи формування патріотичних, духовних, культурних цінностей майбутніх музикантів – педагогів, використання українського фольклору в педагогічному процесі, як шляху ознайомлення студентської молоді із різними жанрами української і світової художньої культури, що розвиває їхні творчі здібності.
В статье рассматриваются пути оптимизации культуро-логического похода в профессиональной подготовке будущих учителей музыки. Анализируются особенности украинского народного искусства, как составляющей части национальной культуры и способа педагогического влияния на культурное развитие личности. Автор описывает возможности народного творчества в формировании элементарных учений и музыкального вкуса студентов и развитие их творческих наклонностей. Рассматриваются вопросы актуальности изучения украинского народного искусства, как основы формирования патриотических, духовных, культурных ценностей будущих музыкантов-педагогов, использование украинского фольклора в педагогическом процессе, как пути ознакомления студенческой молодежи с разными жанрами украинской и мировой культуры, что способствует развитию их творческих способностей.
The article deals with the ways of optimization of culturological approach in the sphere of professional training of future music teachers. The peculiarities of the Ukrainian folk art as a component of national culture and the means of pedagogical influence on the cultural development of personality are analyzed. The author describes the possibilities of folk lore in formation of elementary artistic abilities and music tastes of students and development of their creative inclinations. The question of the relevance of studying Ukrainian folk art as the basis for the formation of patriotic, spiritual and cultural values of future music teachers, the use of Ukrainian folklore in the educational process as a way of exploring different genres of Ukrainian and world culture with the aim of developing students’ creativity are considered. The importance of knowledge about traditional folk culture for the younger generation, keeping the traditions of native land and raising national consciousness and culture is stressed. The author describes the best ways of using folk art in music teachers training.
Посилання
Зязун І. А. Естетична регуляція ціннісної свідомості Теоретичні та методичні засади неперервної мистецької освіти: Збірник матеріалів науково-методологічного семінару. – Чернівці : Зелена Буковина, 2006. – 112 с.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості. – К., – 2006.
Богданова О. Соціально-психологічні аспекти сприйняття музичного фольклору // Проблеми етномузикології. – Вип. 1. – К., – 1998. – С. 200–202.
Герасименко М. О. Використання народного мистецтва у формуванні патріотизму майбутнього громадянина // Формування національної культури молоді засобами народного мистецтва у контексті творчої спадщини В. М. Верховинця: Зб. наук. праць. – Полтава, 1999. – С. 275–278.
Масленнікова Н. А. Фольклор як дидактичний засіб естетичного виховання учнів // Мистецька освіта в Україні: традиції, сучасність, перспективи: Зб. Матеріалів IV Всеукр. Науково-практичної конференції. – Луганськ, 2007. –С. 259–264.
Теремова Т. Решение проблемы малой родины в учебно-воспитательном процессе // Мистецька освіта в Україні: традиції, сучасність та перспективи. Зб. матеріалів III Всеукраїнської конференції. – Луганськ, 2005. – С. 201–205.
В. Крамаренко, М. Марун, М. Миколайчук. Із чистих народних джерел. – К. – 1996. – С. 122–131.