АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ФАХІВЦІВ У НІМЕЧЧИНІ В КОНТЕКСТІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО РОБОТИ ЗІ СІМ’ЄЮ

Автор(и)

  • Мирослава Дужа-Задорожна
  • Іванна Голуб

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195989

Ключові слова:

Соціальні професії, фахівці соціальної сфери, сімейно орієнтована діяльність, вихователь, дошкільний педагог, соціальний працівник, соціальний педагог, професійна підготовка до роботи зі сім’єю.

Анотація

У статті розглянуто особливості діяльності представників різних типів соціальних професій в Німеччині. Особлива увага звертається на фахівців з догляду за дітьми і з догляду за сім’єю, вихователя, дошкільного педагога, соціального працівника і соціального педагога, сфера діяльності яких передбачає надання різних видів соціальних послуг сім’ї. На основі аналізу нормативно-навчальної документації охарактеризовано процес професійної підготовки німецьких соціальних фахівців до сімейно орієнтованої діяльності на різних освітньо-професійних рівнях.

В статье рассмотрены особенности деятельности представителей различных типов социальных профессий в Германии. Особое внимание обращается на специалистов по уходу за детьми и по уходу за семьей, воспитателя, дошкольного педагога, социального работника и социального педагога, сфера деятельности которых предусматривает предоставление различных видов социальных услуг семье. На основе анализа нормативно-учебной документации исследован процесс профессиональной подготовки немецких социальных специалистов к семейно ориентированной деятельности на разных образовательно-профессиональных уровнях.

The article examines the peculiarities of the multi-aspect work of different types of social professions representatives in Germany in the context of their training to work with the family. Particular attention is paid to specialists in child care and family care, educators, nursery school teachers, social workers and social educators, the scope of work of which provides various social and educational services to children, youth and families. Based on the analysis of the academic documentation, professional literature and practical experience it was revealed that for staffing of this work a differentiated, hierarchically ordered structure of the training of social professionals in four educational and professional levels is used in Germany. This article describes the process of training of German social experts to family oriented activities in different types of educational institutions of secondary special and higher education.

Посилання

Абашкіна Н. В. Підготовка соціальних педагогів у Німеччині : метод. рекомендації щодо удосконалення підготовки соціальних педагогів в Україні на основі використання німецького досвіду / Н. В. Абашкіна. – К. : Вид. «Автореферат», 2003. – 30 с.

Капська А. Й. Деякі аспекти професійної підготовки соціальних педагогів і соціальних працівників / А. Й. Капська // Вісник Глухівського державного педагогічного університету: Серія «Педагогічні науки». – 2010. – № 15–2. – С. 12–16.

Поліщук В. А. Професійна підготовка фахівців для соціальної сфери: зарубіжний досвід: [посібник] / В. А. Поліщук. – Тернопіль : Навч. книга – Богдан, 2003. – 184 с.

Пришляк О. Ю. Професійна підготовка соціальних педагогів у вищих навчальних закладах Німеччини : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Пришляк Оксана Юріївна. – Тернопіль : ТНПУ, 2008. – 219 с.

Amthor R.-Ch. Die Geschichte der Berufsausbildung in der Sozialen Arbeit. Auf der Suche nach Professionalisierung und Identität / Ralph-Christian Amthor. – Weinheim, München : Juventa, 2003. – 656 S.

Bildung und Kultur – Berufliche Schulen. Fachserie 1, Reihe 2. – Wiesbaden: Statistisches Bundesamt, 2011. – 345 S.

Fachlexilon der sozialen Arbeit / Deutscher Verein für öffentliche und private Fürsorge. – 7. völlig überarb. und aktual. Aufl. – Baden-Baden : Nomos, 2011. – 1139 S.

Kruse E. Stufen zur Akademisierung. Wege der Ausbildung für Soziale Arbeit von der Wohlfahrtsschule zum Bachelor-/ Mastermodell / Elke Kruse. – Siegen: VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2004. – 265 S.

Mikrozensus 2013. Bevölkerung und Erwerbstätigkeit – Beruf, Ausbildung und Arbeitsbedingungen der Erwerbstätigen in Deutschland. Fachserie 1. Reihe 4.1.2. – Wiesbaden: Statistisches Bundesamt, 2014. – 223 S.

Rauschenbach T. Soziale Berufe / (Hrsg.) Dieter Kreft, Ingried Mielenz // Wörterbuch Soziale Arbeit. – Weinheim/München: Juventa Verlag, 2008. – S. 811–816.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дужа-Задорожна, М., & Голуб, І. (2020). АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ФАХІВЦІВ У НІМЕЧЧИНІ В КОНТЕКСТІ ЇХ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО РОБОТИ ЗІ СІМ’ЄЮ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 101–109. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195989

Номер

Розділ

Статті