ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАСОБАМИ ВІДКРИТИХ ЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195990Ключові слова:
Відкритті електронні системи, діяльнісно-креативний, інформаційно-комунікаційні технології, інформатична компетентність, когнітивно-операційний, медичні працівники, мотиваційно-ціннісний, професійна компетентність.Анотація
В статті розкривається значення інформативної компетентності для майбутніх медичних працівників, сутність понять «відкритті електронні системи», «інформативна компетентність». Обґрунтовуються компоненти інформативної компетентності: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-операційний, діяльнісно-креативний та їх рівні (високий, середній, низький). Представлено результати діагностики рівнів сформованості інформативної компетентності майбутніх медичних працівників до та після формувального експерименту з використанням засобів відкритих електронних систем.
В статье раскрывается значение информативной компетентности для будущих медицинских работников, сущность понятий «открытие электронные системы», «информативная компетентность». Обосновываются компоненты информативной компетенции: мотивационно-ценностный, когнитивно-операционный, деятельно-креативный и ихуровни (высокий, средний, низкий). Представлены результаты діагности киуровней сформированности информативной компетентности будущих медицинских работников до и послеформирующего эксперимента с использованием средств открытых электронных систем.
The role of informing competence for future medical workers, the essence of concepts «open electronic systems», «informing competence» are considered in the article. There are such modern information and communication technologies of study as Internet technologies, multimedia program facilities, office and specialized software, electronic educational systems, educational and methodological resources, systems of distant study and others. The primary purpose of the article is to ground an effective formation of informing competence of future medical workers by means of the open technologies. The components and levels (low, average, high) of informing competence are grounded: motivational and valuable, cognitive and operational, active and creative. The results of diagnostics of levels of developed informing competence of future medical workers before and after a forming experiment with the usage of facilities of the open electronic systems are presented.
Посилання
Вдовичин Т. Я. До питання про впровадження технологій відкритої освіти у навчально-виховний процес [Електронний ресурс] / Т. Я. Вдовичин, А. В. Яцишин // Наукові записки. – Випуск 4 – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Режим доступу до ресурсу: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/1137.
Жукова В. М. Інформатична підготовка майбутніх вчителів математики на базі ІКТ / В. М. Жукова // Наукова молодь: досягнення та перспективи : матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Луганськ, 11–12 берез. 2008 р.). – Луганськ, 2008. – С. 104–107.
Линден И. Л. Открытый доступ: «зеленый путь» и «золотой путь» / И. Л. Линден, Ф. Ч. Линден // Науч. и техн. б-ки. – 2009. – № 7. – С. 30–44.
Морозова К. О. Критерії, показники, рівні розвитку інформаційно-комунікаційних компетентностей магістрантів [Електронний ресурс] / К. О. Морозова – Режим доступу до ресурсу: http://seanewdim.com/uploads/3/2/1/3/3213611/morozova_k._criteria_indicators_levels_of_ict_competency_of_undergraduates.pdf
Наказ МОН від 02.06.1993 р. № 161 «Про затвердження Положення про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах» [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/z0173-93.
Насирова Н. Х. Проектирование підготовки студентов гуманитарных факультетов классического университета по информатике : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук / Насирова Н. Х. – Казань, 2000. – 17 с.
Овчарук О. В. Розвиток компетентнісного підходу: стратегічні орієнтири міжнародної спільноти / О. В. Овчарук // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. – К. : К.І.С., 2004. – 112 с.
Петухова Л. Є. Теоретичні основи підготовки вчителів початкових класів в умовах інформаційно-комунікаційного педагогічного середовища : монографія / Петухова Л. Є. – Херсон : Айлант, 2007. – 200 с.
Радзієвська І. В. Формування професійної компетентності майбутніх медичних сестер у процесі вивчення фахових дисциплін: автореф. дис. .канд. пед. наук: 13.00.04 / І. В. Радзієвська; Інститут професійно-технічної освіти Національної академії педагогічних наук України. – Київ, 2011. – 20 с.
Ткаченко Т. Професійна компетентність фахівців безпеки життєдіяльності : сутність і критерії формування засобами ІКТ / Тарас Ткаченко // Професійне становлення особистості : проблеми і перспективи : матеріали ІV міжнародної науково-практичної конференції (24-26 жовтня 2007 р.). – Хмельницький : Авіст, 2007. – С. 199–203.
Трубачева С. В. Умови реалізації компетентнісного підходу в навчаль-ному процесі / Компетентністний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. Ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С», 2004. – С. 53–58.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / А. В. Хуторской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58–64
GNU General Public License. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.gnu.org/licenses/gpl.html