АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ВИКЛАДАННЯ ФІЗИКИ В ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195994Ключові слова:
Фізична освіта, загальний курс фізики, проблеми викладання фізики, технічний університет, студенти, технічні спеціальності, physics education, general course of physics, problems of teaching physics, technical university, students, technical specialties.Анотація
У роботі проведено аналіз сучасного стану викладання курсу загальної фізики студентам технічних університетів України. Встановлено, що негативно впливають на якість фізичної освіти наступні чинники: втрата престижу інженерно-технічної освіти; низький рівень знань студентів з курсу фізики загальноосвітньої школи та відсутність досвіду самостійної роботи; систематичне скорочення кількості годин, особливо аудиторних, що виділяються на вивчення загального курсу фізики у технічних університетах; застарілість обладнання лабораторних практикумів з фізики.
В работе проведен анализ современного состояния преподавания курса общей физики студентам технических университетов Украины. Установлено, что негативно влияют на качество физического образования следующие факторы: потеря престижа инженерно-технического образования; низкий уровень знаний студентов по курсу физики обще-образовательной школы и отсутствие опыта самостоятельной работы; систематическое сокращение количества часов, особенно аудиторных, выделяемых на изучение общего курса физики в технических университетах; устарелость оборудования лабораторных практикумов по физике.
In this work the analysis of the current state of teaching of general physics to students of technical universities in Ukraine is performed. It is established that one of the main factors negatively affecting the quality of physics education in these universities is a systematic reduction of the number of hours, especially class hours, devoted to the study of physics. The lack of hours leads to the fact that the course of physics is unsystematic and incomplete. It is concluded that with such number of hours it is quite difficult even for a diligent student to organize and systematize his or her knowledge. It is also revealed that the following factors negatively affect the level of knowledge in physics of students of technical universities: the loss of prestige of engineering education in comparison with legal and economic education; low level of students knowledge of physics of school and the lack of experience of independent work; obsolete equipment for laboratory works in physics.
Посилання
Бардус І. О. Реалізація міжпредметних зв’язків за видами та функціями діяльності при професійно-орієнтованому навчанні фундаментальних дисциплін майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю / І. О. Бардус // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини. Педагогічні науки. – 2014. – Частина 1. – С. 15–22.
Булавін Л. А. Державні освітні стандарти – основа безперервної фізичної освіти / Л. А. Булавін, П. П. Чолпан, В. М. Ящук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Сер.: Педагогічна. – 2004. – № 10. – С. 63–66.
Гололобов Ю. П. Фізика. Програма нормативної навчальної дисципліни. Напрям підготовки 6.070106 «Автомобільний транспорт» / Ю. П. Гололобов, М. І. Малиш. – К. : НТУ, 2015. – 23 с.
Ерофеева Г. В. Физика – проблемы обучения / Г. В. Ерофеева, Е. А. Склярова, А. М. Лидер // Фундаментальные исследования. – 2013. – № 6–4. – С. 982–984.
Ерофеева Г. В. Преподавание физики в техническом вузе на современном этапе / Г. В. Ерофеева, Е. А. Склярова // Вестник Томского государственного педагогического университета. – 2012. – № 2. – С. 235–236.
Іщенко Р. М. Фізика. Програма нормативної навчальної дисципліни. Напрям підготовки 6.010104 «Професійна освіта (транспорт)» / Р. М. Іщенко. – К. : НТУ, 2015. – 34 с.
Мельник В. П. Україна перетворилася на країну банків, аптек і університетів [Електронний ресурс] / В. П. Мельник // Високий замок: щоденна газета online. – Режим доступу: http://wz.lviv.ua/life/137233-volodymyr-melnyk-ukraina-peretvorylasia-na-krainu-bankiv-aptek-iuniversytetiv.
Пасічник Ю. А. Проблеми викладання фізики в університетах і Болонський процес [Електронний ресурс] / Ю. А. Пасічник, Г. О. Шишкін. – Режим доступу : http://vuzlib.com/content/view/348/84.
Пастушенко С. М. Тестовий вхідний контроль знань студентів з фізики / С. М. Пастушенко, Т. С. Лень, Р. М. Іщенко // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : [збірник наукових праць]. Випуск IX. – Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2011. – С. 363–368.
Пономаренко Е. В. Анализ современного состояния методики преподавания физики в высшей школе: компетентностный подход / Е. В. Пономаренко // Международный журнал экспериментального образования. – 2013. – № 10. – С. 207–210.
Пономаренко Е. В. Модернизация образования: компетентностный подход / Е. В. Пономаренко, В. П. Бондаренко // Высшая школа Казахстана. – 2012. – № 2(1). – С. 298–302.
Сільвейстр А. М. Сучасний стан та завдання навчання фізики майбутніх учителів хімії і біології у педагогічних університетах / А. М. Сільвейстр // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Сер.: Педагогічна. – 2013. – Вип. 19. – С. 185–188.
Скубій Т. В. Основні напрямки модернізації курсу загальної фізики у вищих навчальних закладах / Т. В. Скубій // Наукові записки Національного державного університету імені М. Гоголя: Психолого-педагогічні науки. – 2011. – № 10. – С. 83–85.
Фундаментальність освіти та її роль у підготовці інноваційно орієнтованих фахівців / М. Ф. Дмитриченко, Б. І. Хорошун, О. М. Язвінська, Н. М. Глушенок // Вісник Національного транспортного університету. – 2010. – № 21(1). – С. 3–7.