ПРОЕКТУВАННЯ В СИСТЕМІ ПЕДАГОГІЧНИХ КАТЕГОРІЙ І ПОНЯТЬ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195997Ключові слова:
Проект, проектування, проектна діяльність, метод проектів, project, projecting, project activity, method of projects.Анотація
У статті на основі аналізу останніх педагогічних досліджень, що стосуються проектування освітньо-виховних систем, та використовуючи системно-функціональний та системно-діяльнісний підходи до обґрунтування термінологічного апарату педагогічного проектування, розкриваються різні підходи науковців до трактування означеного феномену. Стверджується, що проектна діяльність – це специфічний вид діяльності, який спрямований на створення суттєво нових ідей, продуктів, котрі є результатом творчих пошукових зусиль особистості або колективу і мають особистісну та суспільну значущість. Метод проектів – це система навчання, при якій учні здобувають знання та вміння у процесі планування і виконання проектів.
В статье на основе анализа последних педагогических исследований, касающихся проектирования образовательно-воспитательных систем, и используя системно-функциональный и системно-деятельностный подходы к обоснованию терминологического аппарата педагогического проектирования, раскрываются различные подходы ученых к трактовке указанного феномена. Утверждается, что проектная деятельность - это специфический вид деятельности, который направлен на создание существенно новых идей, продуктов, которые являются результатом творческих поисковых усилий личности или коллектива и имеют личностную и общественную значимость. Метод проектов – это система обучения, при которой учащиеся приобретают знания и умения в процессе планирования и выполнения проектов.
There are four stages of the evolutional development and introduction of idea of project activity in its becoming and development: stage of origin (ХVІ – the end of XІX century); stage of the active use (the beginning of XX – 20th of XX century); stage of transformation (30th of XX – 80th of XX century); stage of activation (90th of XX – the beginning of XXI century), however we have not a universal scientifically grounded concept. Synthesizing the ideas of researchers analyzing this concept, we can stated that a project is the complex of actions independently executed by a personality; the grounded planned and conscious activity; the process which sets beginning of changes; the ideal image, plan, prototype of object; having a special purpose act of activity etc. On the basis of last pedagogical researches analysis dealing with educational systems projecting and using systemic and functional and systemic and operational approaches to the terminology grounding of the pedagogical projecting different points of view of research workers to the interpretation of this phenomenon are presented in the article.
Посилання
Коберник О. М. Проектна технологія : теорія, історія, практика : монографія / О. М. Коберник – Умань : ПП Жовтий О. О., 2012. – 161 с.
Советский энциклопедический словарь. – 4-е изд. – М. : Сов. энциклопедия, 1988. –1600 с.
Сучасний словник іншомовних слів : Близько 20 тис. слів і словосполучень / укл. : О. І. Скопненко, Т. В. Цимбалюк. – К. : Довіра, 2006. – 789 с.
Яковлева Н. О. Проектирование как педагогический феномен / Н. О. Яковлева // Педагогика. – 2002. – № 6. – С. 8–14.