ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ E-НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Ольга Коротун

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195999

Ключові слова:

Е-навчання, віртуальне навчальне середовище, суб’єкти навчання, системи комунікацій суб’єктів навчання, педагогічні технології е-навчання, е-learning, virtual learning environment, subjects of training, subjects training system communications, pedagogical technologies of е-learning.

Анотація

В умовах інформатизації суспільства для сучасної молоді електронний спосіб отримання інформації стає нормою і необхідною складовою життя, а інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) – робочими інструментами. Саме тому електронне навчання (е-навчання) може стати базовою технологією сучасної вищої системи освіти. Впровадження та функціонування електронного навчання у вищій школі можливе за наявності взаємодії суб’єктів навчання у віртуальному навчальному середовищі за допомогою спеціальних засобів комунікації. Специфіка середовища взаємодії та особливості організації навчального процесу при відсутності прямого контакту суб’єктів навчання визначають педагогічні особливості е-навчання.

В условиях информатизации общества для современной молодежи электронный способ получения информации становится нормой и необходимой составляющей жизни, а информационно-коммуникационные технологии (ИКТ) – рабочими инструментами. Именно поэтому электронное обучение (e-обучения) может стать базовой технологией современного высшего образования. Внедрение и функционирование электронного обучения в высшей школе возможно при наличии взаимодействия субъектов обучения в виртуальной среде обучения с помощью специальных средств коммуникации. Специфика среды взаимодействия и особенностей организации учебного процесса при отсутствии прямого контакта субъектов обучения определяют педагогические особенности электронного обучения.

In the conditions of Informatization of society the electronic way of getting information for the youth is becoming the norm and necessary part of life, and information and communication technology (ICT) are working tools. That is why electronic learning (e-learning) can become the basic technology of the modern system of higher education. The implementation and operation of elearning in higher education is possible in the presence of interaction of subjects of training in a virtual learning environment with the help of special means of communication. The specificity of the environment of interaction and peculiarities of organization of educational material in the absence of direct contact of subjects of studies define pedagogical features of e-learning. The article identifies the positive and negative features of e-learning; types of interaction of subjects of training; e-learning tools; e-learning forms; types of training and control of knowledge in e-learning.

Посилання

Андрєєв О. О., Бугайчук К. Л., Каліненко Н. О., Кухаренко В. М. та ін. Педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання. За ред. О. О Андрєєва, В. М. Кухаренка – ХНАДУ, Харків:«Міськдрук», 2013.– С. 212.

Арзуманян Н. Г., Добровольская Т. В., Кочережко Л. В., Чуватаева М. К. Е-навчання как педагогический феномен – Режим доступу: URL: http://www.science-education.ru/pdf/2015/3/509.pdf

Биков В. Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти : монографія. – К. : Атіка, 2008. – С. 684.

Кадемія М. Ю. Використання електронного навчання в сучасних ВНЗ. – Режим доступу: URL: http://www.kpi.kharkov.ua/archive/наукова _періодика/elits/2014/38-39/використання%20електронного%20навчання%20в%20сучасних.pdf

Кіяновська Н. М. Поняття електронного навчання в контексті сучасної педагогічної науки. – Режим доступу: URL: http://www.rusnauka.com/29_DWS_2012/Pedagogica/1_120037.doc.htm

Кривонос О. М. Використання сучасних інформаційних технологій при розробці електронних посібників з програмування / О. М. Кривонос, О. Д. Мануйлова // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2011. – № 4.

Кривонос О. М., Коротун О. В. Змішане навчання як основа формування ІКТ-компетентності вчителя. // Наукові записки. – Випуск 8. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 2. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2015 – С. 180.

Мамон О. В. Тенденції розвитку електронної освіти та ефективність впровадження е-навчання у традиційну освіту – Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету – Режим доступу: URL: http://ojs.mdpu.org.ua/index.php/nv/article/view/940

Морзе Н. В. Дистанційна технологія як основа сучасних інформаційних технологій у навчанні / Н. В. Морзе // Нові технології навчання : збірник наукових праць. – К. : Вінниця; Академія педагогічних наук України; Вінницький соціально-економічний інститут університету «Україна». – 2001. – Вип. 30. – С. 32–42.

Пресс И. А. О некоторых психолого-педагогических аспектах применения е-learning – Режим доступу: URL: http://cyberleninka.ru/article/n/o-nekotoryh-psihologo-pedagogicheskihaspektah-primeneniya-е-навчання

Семеріков С. О. Теоретико-методичні основи фундаменталізації навчання інформатичних дисциплін у вищих навчальних закладах : дис. д-ра пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика навчання (інформатика) / Семеріков Сергій Олексійович; Національний педагогічний ун-т ім. М. П. Драгоманова. – К., 2009. – С. 536.

##submission.downloads##

Як цитувати

Коротун, О. (2020). ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ФУНКЦІОНУВАННЯ E-НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 167–174. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.195999

Номер

Розділ

Статті