ТРУДНОЩІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ГУМАНІТАРНИХ ДИСЦИПЛІН
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.196022Ключові слова:
Компетентність, професійно-комунікативна компетентність, майбутні офіцери, труднощі, гуманітарні дисципліни, фахові дисципліни, вищі військові навчальні заклади, competence, professional-communicative competence, future officers, difficulties, humanitarian disciplines, professional disciplines.Анотація
У даній статті висвітлені труднощі формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх офіцерів у процесі вивчення гуманітарних дисциплін. Автором досліджується взаємозв’язок дисциплін гуманітарного циклу та фахових дисциплін ВВНЗ. Ґрунтовні знання з предметів гуманітарного циклу сприяють: виробленню потреби у постійному вдосконаленні культури мовлення; збагаченню мовленнєвих ресурсів для використання у комунікативних та професійних ситуаціях; розвитку інтелектуальних, творчих здібностей, критичного мислення.
В данной статье освещены проблемы формирования профессионально-коммуникативной компетентности будущих офицеров в процессе изучения гуманитарных дисциплин. Автором исследуется взаимосвязь дисциплин гуманитарного цикла и специальных дисциплин высших военных учебных заведений. Знания предметов гуманитарного цикла на высоком уровне способствуют потребности в постоянном совершенствовании культуры речи; обогащению речевых ресурсов для использования в коммуникативных и профессиональных ситуациях; развития интеллектуальных, творческих способностей, критического мышления.
This article highlights the difficulties of future officers’ professional communicative competence formation by means of humanitarian disciplines in higher military educational establishments. The author examines the relationship of humanitarian and professional disciplines in higher military educational establishments. Knowledge of the humanitarian disciplines contribute to the development needs of constant improvement of speech; enrichment of speech resources for use in communicative and professional situations; intellectual development, creativity, critical thinking. The development of military cooperation with foreign countries, organizing and conducting joint training activities, participation in peacekeeping operations, partnership in training military personnel determine the necessity for training military professionals for adequate interaction with other cultural communities.
Посилання
Бернацька О. В. Моделювання ситуацій професійної діяльності у навчанні іноземної мови у вищому навчальному закладі військового профілю : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. В. Бернацька. – Київ, 2004. – 21 с.
Бойко А. М. Педагогіка. Інтегрований курс теорії та історії педагогіки: навч.-метод. посіб. / За ред. А. М. Бойко. – К. : ІЗМН, Полтава: АСМІ, 2004. – Ч. 2. – 504 с.
Ваколюк Т. В. Педагогічні умови інтенсивного навчання іноземної мови курсантів-прикордонників (на матеріалі англійської мови) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Т. В. Ваколюк. – Хмельницький, 2003. – 18 с.
Калініна Л. В., Петранговська Н. Р., Щерба Н. С. Комплексні комп’ютерні лабораторні роботи як засіб самостійної методичної підготовки майбутнього вчителя іноземної мови : Навчально-методичний посібник. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. – 2015. – 164 с.
Кубіцький С. О. Система оцінювання готовності майбутніх офіцерів до професійної діяльності : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / С. О. Кубіцький. – К., 2001. – 20 с.
Курило Л. Ф. Університетська педагогічна освіта в Україні в ХІХ – на початку ХХ століття – важливий напрямок новітніх історико-педагогічних досліджень / Л. Ф. Курило // Наукові записки. Педагогічні та історичні науки. – К. : НПУ, 2002. – Вип. 47. – С. 120–123.
Маслак Л. П. Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх офіцерів радіоінженерних спеціальностей : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. П. Маслак. – Житомир, 2010. – 18 с.
Мечнікова І. І. Динаміка самовдосконалення майбутнього офіцера у вищому військовому навчальному закладі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна психологія» / І. І. Мечнікова. – К., 2003. – 20 с.
Нещадим М. І. Військово-професійна підготовка : сутність теоретичного та практичного навчання / М. І. Нещадим // Наука і сучасність : [зб. наук. пр. Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова]. – К. : Логос, 1999. – Ч. І. – Вип. 2. – С. 106–114.
Павленко А. В. Формування загальнокультурної компетентності учнів професійно-технічних навчальних закладів у процесі вивчення предметів суспільно-гуманітарного циклу : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Павленко Анна Юріївна ; Житомир. держ. ун-т ім. Івана Франка. – Житомир, 2015. – 20 с.
Сніцар І. В. Педагогічні умови розвитку творчих здібностей курсантів у процесі навчання англійській мові : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 20.02.02 «Військова педагогіка та психологія» / І. В. Сніцар. – Хмельницький, 2001. – 21 с.
Шумовецька С. П. Формування мовної культури особистості у військовому вузі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 20.02.02 «Військова педагогіка та психологія» / С. П. Шумовецька. – Хмельницький, 1999. – 18 с.