САМОВИХОВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Наталія Янц
  • Надія Підгорна

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.196049

Ключові слова:

Девіантна поведінка підлітків, педагогічне керівництво самовихованням, підлітковий вік, профілактика девіантної поведінки підлітків, самовиховання, самооцінка, самопізнання, саморегуляція.

Анотація

Стаття присвячена проблемі профілактики девіантної поведінки підлітків. У ході дослідження висвітлено вікові особливості підлітків та з’ясовано специфіку самовиховання в цьому віці. Доведено, що одним із засобів попередження девіантної поведінки є організація науково обґрунтованої роботи з формування в підлітків здатності до само-виховання. Установлено, що процес самовиховання в підлітковому віці потребує кваліфікованого педагогічного керівництва.

Статья посвящена проблеме профилактики девиантного поведения подростков. В ходе исследования освещены возрастные особенности подростков и выяснено специфику самовоспитания в этом возрасте. Доказано, что одним из средств предупреждения девиантного поведения является организация научно обоснованной работы по формированию у подростков способности к самовоспитанию. Установлено, что процесс самовоспитания в подростковом возрасте требует квалифицированного педагогического руководства.

The article deals with the problem of prevention of deviant behavior of adolescents. The aim of the article is the disclosure of the nature and characteristics of self-education as a means of prevention of deviant behavior among adolescents. The study highlights the age characteristics of adolescents and found self-education specifics at this age. Proved that one means of preventing deviant behavior is a science-based organization working to build a teen’s ability to self-education. Namely, the self-education activates all types of teenager’s activity and encourages identify meeting efforts in relation to the studies, education and development, helps better to understand itself, estimate the possibilities, overcome bad habits, learn the rules and regulations of life, directing at independent and informed choice of the future life. It’s established, that efficiency of work organization with self-education of teenagers depends on system, structure and qualified teacher leadership.

Посилання

Главацька О. Л. Основи самовиховання особистості: навчально-методичний посібник / О. Л. Главацька. – Тернопіль, 2012. – 206 с.

Грищенко С. В. Самовиховання особистості : монографія / С. В. Грищенко. – Чернігів : Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2009. – 252 с.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Кочетов А. И. Актуальные проблемы педагогики : спецкурс для студентов-выпускников педагогических институтов / А. И. Кочетов. – Рязань : Рязанский государственный педагогический институт, 1971. – 281 с.

Кочетов А. И. Как заниматься самовоспитанием / А. И. Кочетов. – Минск : Вышэйшая школа, 1991. – 287 с.

Кудрик Л. Самовиховання у школі: стан і перспективи / Л. Кудрик, Ю. Сурмяк // Педагогічна думка. – 2011. – № 2. – С. 44–54.

Лобанова С. Соціально-психологічні аспекти роботи з підлітками, схильними до девіацій: навч. посібник / С. Лобанова, Л. Калашнікова. – К. : Каравела, 2012. – 368 с.

Савчин М. Вікова психологія : навчальний посібник / М. В. Савчин, Л. В. Василенко. – К. : Академвидав (Альма-матер), 2005. – 360 с.

Сухомлинський В. О. Виховання і самовиховання : Вибрані твори : в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К. : Рад. Школа, 1977. – . – Т. 5: Статті. – 1977. – С. 229–239.

Удич З. І. Дефініція «наставник» в контексті розв’язання проблеми організації самовиховання старшокласників / З. І. Удич // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: // Зб. наук. праць. – Вип. 31 / Редкол. : В. І. Шахов (голова) та ін. – Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2010. – С. 130–135.

##submission.downloads##

Як цитувати

Янц, Н., & Підгорна, Н. (2020). САМОВИХОВАННЯ ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (1), 364–372. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2016.196049

Номер

Розділ

Статті