РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОЇ ГІТАРНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196091Ключові слова:
Гітарна освіта, виконавство, музична педагогіка, історія гітарного мистецтва, guitar education, performance, pedagogy, history of the guitar.Анотація
У статті здійснено аналіз розвитку вітчизняної професійної гітарної освіти у контексті музично-педагогічної історіографії. На підставі аналізу досліджень провідних українських науковців музичної педагогіки та музичного мистецтва виявлено, що вивченням окремих аспектів розвитку професійної гітарної освіти займались ряд науковців, проте цілісного бачення історичних подій даної теми немає. Автор, на основі узагальнення попередніх наукових розвідок, пропонує власне бачення розвитку професійної гітарної освіти.
В статье проведен анализ развития отечественного профессионального гитарного образования в контексте музыкально-педагогической историографии. На основании анализа исследований ведущих украинских ученых музыкальной педагогики и музыкального искусства выявлено, что изучением отдельных аспектов развития профессионального гитарного образования занимался ряд ученых, однако целостного видения исторических событий данной темы нет. Автор, на основе обобщения предыдущих научных исследований, предлагает свое видение развития профессионального гитарного образования.
In the article the analysis of the development of professional guitar education in the context of music education historiography. The research of the history of guitar education questions: M. Mikhailenko, M. Davydov, V. Sydorenko, E. Borisenko, V. Dotsenko, A. Lazareva, M. Skoryk and others. On the basis of the analysis of the studies of the leading scholars of music pedagogy and music art revealed that the study of specific aspects of the development of professional guitar education with a number of scientists, but a holistic vision of the historical events of the subject there. Analyzes the history of the formative years of guitar education in various regions of the country. The author, based on a generalization of the previous scientific research, offers a vision of the development of professional guitar education.
Посилання
Власов В. П. Одесса – центр народно інструментального мистецтва на півдні України / Власов В. П., В. М. Євдокимов, М. А. Давидов // Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах (Українська академічна школа) : підручник для вищих та сер. муз. навч. закладів. – Київ : НМАУ ім. П. Чайковського, 2005. – С. 143–174.
Давидов М. А. Історія виконавства на народних інструментах (українська академічна школа): підручник для вищих та сер. муз. навч. закладів / М. А. Давидов. – К. : НМАУ ім. П. Чайковського, 2005. – 419 с.
Івко В. М. Кафедра струнно-щипкових інструментів / Івко В. М., Давидов М. А. // Давидов М. Історія виконавства на народних інструментах (Українська академічна школа) : підручник для вищих та сер. муз. навч. закладів. – Київ : НМАУ ім. П. Чайковського, 2005. – С. 171–181.
Митці України : енцикл. довід. / [упоряд: М. Г. Лабінський, В. С. Мурза ; за ред. А. В. Кудрицького]. – К. : УЕ, 1992. – 848 с.
Михайленко Н. Украинские прародители гитары / Н. Михайленко // Гитарист. – 2005. – № 1. – С. 21–23.
Сидоренко В. Л. Гітарна традиція Львова як складова академічного народно-інструментального мистецтва України: дис. … канд. мистецтвознавства: 17.00.03 / Сидоренко Вікторія Леонідівна. – Львів, 2009. – 231 с.
Чеченя К. А. Гітара в Україні / К. А. Чеченя // Гітара в Україні – № 1. – С. 2–4.