ЛАБОРАТОРНА РОБОТА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ХАРЧОВОЇ ГАЛУЗІ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.2.2016.196112Ключові слова:
Інженер-педагог, інтегрована лабораторна робота, узагальнені професійні уміння, творчий проект, готовність до професійної діяльності, engineer-teacher, integrated laboratory, generic professional skills, creativity Projects, readiness for professional activities.Анотація
У статті автором розглянуто впровадження таких форм і методів навчання, які б сприяли формуванню готовності студентів до майбутньої професійної діяльності. Детально розглянуто організацію та проведення інтегрованої лабораторної роботи з дисципліни фахової підготовки. Показано організацію та проведення самостійної роботи студентів під час підготовки до роботи. Представлено формування узагальнених професійних умінь студентів харчового профілю на кожному етапі лабораторної роботи. Доведено, що розвиток цих умінь уможливлює формування готовності до професійної діяльності майбутніх фахівців харчової галузі.
В статье автором рассмотрено внедрение таких форм и методов обучения, которые способствовали формированию готовности студентов к будущей профессиональной деятельности. Подробно рассмотрена организация и проведение интегрированной лабораторной работы специальной подготовки студентов. Показана организация и проведение самостоятельной работы студентов в период подготовки к занятию. Представлен процесс формирования обобщенных профессиональных знаний студентов пищевого профиля на каждом этапе лабораторной работы. Доказано, что развитие этих умений способствует формированию готовности к профессиональной деятельности будущих инженеров-педагогов пищевой специализации.
In the article the author considered the introduction of such forms and methods of training, which contributed to the formation of readiness of students to future careers. We discuss the organization and conduct of the integrated laboratory of the special training of students. It is shown that the organization and conduct of independent work of students in preparation for employment. Results еtap create a creative project, whose implementation allows you to develop creative, organizational, motivational, research, active skills. An example of research, the implementation of which helps students adapt to the future professional activity and as a result of preparedness. Presented by the formation of generic professional knowledge of students eating profile at every stage of the laboratory. It is proved that the development of these skills contributes to the formation of readiness for professional activity of future engineers-teachers of food specialization.
Посилання
Дьяченко М. И. Психологические проблемы готовности к деятельности / М. И. Дьяченко, Л. А. Кандыбович. – Минск : Изд-во БГУ, 1976. – 176 с.
Иванов Д. А. Компетентностный подход в образовании. Проблемы, понятия, инструментарий : Учебно-методическое пособие / Д. А. Иванов, К. Г. Митрофанов – М., 2003. – 123 с.
Сластёнин В. А. Формирование личности учителя советской школы в процес се профессиональной подготовки / В. А. Сластёнин. – М. : Просвещение, 1976. – 160 с.
Климов Е. А. Психология профессионала: Избранные психологические труды / Е. А. Климов – М. : Институт практической психологии, 1996. – 400 с.
Крутецкий В. А. Психология : Учеб. для учащихся пед. училищ / В. А. Крутецкий // 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Просвещение, 1986. – 336 с.
Рубинштейн С. Г. Основы общей психологии / С. Г. Рубинштейн – СПб. : Питер Ком, 1998. – 688 с.
Узнадзе Д. Н. Основные положення теории установки / Д. Н. Узнадзе. – Тбилиси : Изд- во Акад. наук Грузинской ССР, 1961. – 178 с.
Ткачук С. І. Фахова підготовка викладачів професійно-технічних навчальних закладів у контексті ступеневої професійної освіти / С. І. Ткачук // Матеріали VIІ Міжнародної науково-практичної конференції «Професійне становлення особистості : проблеми і перспективи». – Хмельницький, 2013. – С. 278–295.
Чепелева Н. В. Формування професійної культури майбутніх практичних психологів / Н. В. Чепелева // Методи підготовки фахівців до професійного спілкування. – Черкаси, 1997. – Кн. 1 – 213 с.
Хуторской А. В. Практикум по дидактике и современным методикам обучения / А. В. Хуторской – СПб и др. : ПИТЕР, 2004. – 540 с.