ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ДИСКУРС

Автор(и)

  • Катерина Аверіна Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького., Україна https://orcid.org/0000-0003-0280-0848

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200139

Ключові слова:

Особистісне становлення, педагогічна модель, соціальна активність, соціальна компетентність, фахівець соціономічної професії, професійна освіта, міждисциплінарний підхід.

Анотація

У статті розглянуто теоретичні засади міждисциплінарних підходів до вивчення освітніх впливів на розвиток соціальної активності майбутніх фахівців соціономічних професій. Виявлені продуктивні стратегії аналізу процесів та розробок моделей наукового супроводу розвитку соціальної поведінки майбутніх фахівців, як членів певних професійних груп в нових умовах ринку праці. Проведено аналіз наявних у науковому обігу моделей дослідження структури розвитку соціальної активності фахівця як системи підготовки до реалізації професійних компетентностей. Обґрунтовується потреба концептуалізації соціальної активності особистості майбутнього фахівця з опорою на міждисциплінарні підходи.

Біографія автора

Катерина Аверіна, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи.

Посилання

Abulkhanova-Slavskaya, K. А. (1991). Strategiya zhizni. Moskva: Mysl [in Russian].

Bazylenko, A. K. (2018). Psykholohichni chynnyky formuvannia sotsialnoi aktyvnosti studentskoi molodi (na prykladi studentskoho samovriaduvannia). Extended abstract of Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Boryshevskyi, M. Y. (2000). Natsionalna samosvidomist u hromadianskomu stanovlenni osobystosti. Ivano-Frankivsk: SKO “Berkut” [in Ukrainian].

Varetska, O. V. (2015). Rozvytok sotsialnoi kompetentnosti vchytelia pochatkovoi shkoly u systemi pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity Zaporizhzhia: Kruhozir [in Ukrainian].

Vasiutynskyi, V. O. (2016). Psykholohichna pravda pro indyvidualizm i kolektyvizm. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

Hlebova, N. I. (2018). Sotsialna kompetentnist fakhivtsiv vodnoho transportu: sotsiolohichne doslidzhennia. Melitopol: FOP Odnoroh T. V. [in Ukrainian].

Hlebova, N. I. (2019). Spetsyfika sotsialnoi kompetentnosti fakhivtsiv vodnoho transportu v umovakh suchasnoho rynku pratsi. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Hornostay, P. P. (2007). Lichnost i rol: rolevoy podkhod v sotsialnoy psikholohii lichnosti. Kiev: “Interpress LTD” [in Russian].

Sotsialni uiavlennia molodi: osoblyvosti ta shliakhy formuvannia. (2007). Zhadan (Ed). Kyiv [in Ukrainian].

Zeer, E. F. (2005) Psikhologiya professii. Moskva: Akademicheskiy Proekt, Fond “Mir” [in Russian].

Zimnyaya, Y. A. (2008). Yedinaya sotsialno-professionalnaya kompetentnost vypusknika universiteta: ponyatiye, podkhody k formirovaniyu i otsenke: razdatochnyi material dlia provedeniya zanyatiy. Moskva: Gosudarstvennyy tekhnolohicheskiy universitet „Moskovskiy institut stali i splavov” [in Russian].

Levit, L. Z. (2016). Psikhologiya razvitiya i realizatsii zhyznennogo potentsiala subyekta. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kiev [in Russian].

Mykhalchenko, M., Andrushchenko, T., Baranivskyi, V. ta in. (2012) Vyshcha shkola yak sotsialnyi instytut i mekhanizm sotsializatsii molodi. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Nechytailo, I. S. (2017). Systemno-kodova kontseptsiia vzaemodii suspilstva ta osvity. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Pohribna, V. L. (2008). Sotsiolohiia profesionalizmu. Kyiv: Alerta–KNT–TsUL [in Ukrainian].

Podolyak, L. H. (2006). Psykholohiia vyshchoi shkoly. Kyiv: TOV “Fil-studiia” [in Ukrainian].

Povarenkov, Yu. P. (1991). Psikhologicheskiye osnovy tselostnogo podkhoda k protsessu professionalizatsii lichnosti. Psikhologicheskiye issledovaniya problemy formirovaniya lichnosti professional. V. A. Bodrova (Ed.). Moskva: In-t psikhol. AN SSSR [in Russian].

Pryazhnikov, N. S. (1996). Professionalnoye samoopredeleniye v kulturno-istoricheskoi perspektive. Voprosy psikhologii, 1, 64 [in Russian].

Rubinshtein, S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii. Moskva [in Russian].

Serdiuk, L. Z. (2012). Psykholohiia motyvatsii uchinnia maibutnikh fakhivtsiv: systemno-synerhetychnyi pidkhid. Kyiv: Universytet “Ukraina” [in Ukrainian].

Sorokoumova, S. N., Isayev V. P. (2013). Spetsifika professionalnoy deyatelnosti spetsialistov pomogayushchikh professiy. Pedagogicheskoye obrazovaniye v Rossii, 4, 186–190 [in Russian].

Tatenko, V. A. (1996). Psikhologiya v subyektnom izmerenii. Kyiv: Prosvita [in Ukrainian].

Khyzhniak, O. V. (2017). Kolektyvna diia v optytsi sotsiolohii. Kharkiv: KhNU imeni V. N. Karazina [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Аверіна, К. (2019). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ДИСКУРС. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 6–15. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200139

Номер

Розділ

Статті