ФУНКЦІОНАЛЬНО-РОЛЬОВІ ПОЗИЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200143

Ключові слова:

Вчитель початкової школи, коуч, ментор, модератор, Нова українська школа, соціально-професійні ролі, тьютор, фасилітатор, функціонально-рольові позиції.

Анотація

У статті розглядаються функціонально-рольові позиції вчителя початкової школи в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа». Зокрема, схарактеризовано типові педагогічні позиції вчителя з точки зору становища в групі (педагогічна взаємодія) та соціальної системи (соціальні ролі). Визначено соціально-професійні ролі педагога в сучасному освітньому процесі. Теоретично обґрунтовано зміст понять «тьютор», «фасилітатор», «ментор», «модератор», «коуч». З’ясовано особливості сфери функціонування зазначених ролей вчителя. Проаналізовано шляхи особистого та професійного зростання вчителів у контексті реформи НУШ.

Біографія автора

Ольга Галюка, Львівський національний університет імені Івана Франка.

Аспірант кафедри початкової та дошкільної освіти.

Посилання

Andreeva, G. M. (1999). Sotsialnaya psikhologiya. Moskva: Aspekt Press [in Russian].

Zabavliaieva, T. A., Piurko, V. Ye. (2018). Orhanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu na zasadakh pedahohiky partnerstva v umovakh realizatsii Kontseptsii novoi ukrainskoi shkoly. Osobystisno-profesiinyi rozvytok vchytelia v umovakh realizatsii Kontseptsii Novoi ukrainskoi shkoly: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Melitopol: FOP Odnoroh T. V. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia. (2018). N. M. Bibik (Ed.). Kyiv: Litera LTD. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/Novyny/2018/12/12/11/20-11-2018rekviz.pdf [in Ukrainian].

Kontseptsiia Novoi ukrainskoi shkoly. URL: https://osvita.ua/doc/files/news/520/52062/new-school.pdf [in Ukrainian].

Miroshnyk, Z. M. (2010). Vyvchennia osobystosti vchytelia v konteksti yoho roliovoi pozytsii. Nauka i osvita. Spets. vyp.: proekt «Kohnit. protsesy ta tvorchist», 349–352 [in Ukrainian].

Miroshnyk, Z. M., Khomulenko, T. B. (2011). Pro roliovu strukturu osobystosti vchytelia pochatkovykh klasiv. Pedahohika ta psykholohiia, 40(2), 72–80 [in Ukrainian].

Mukan, N. V. (2010). Neperervna pedahohichna osvita vchyteliv zahalnoosvitnikh shkil: profesiine stanovlennia ta rozvytok (na materialakh Velykoi Brytanii, Kanady, SShA). Lviv: Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky [in Ukrainian].

Tsiupak, I. M. (2018). Sutnist definitsii «tiutor» u suchasnomu prostori doshkilnoi osvity. Pidhotovka suchasnoho pedahoha doshkilnoi ta pochatkovoi osvity v umovakh rozbudovy Novoi ukrainskoi shkoly: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kherson: Borysfen-pro, 51–53 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Галюка, О. (2019). ФУНКЦІОНАЛЬНО-РОЛЬОВІ ПОЗИЦІЇ ВЧИТЕЛЯ В КОНТЕКСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 16–21. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200143

Номер

Розділ

Статті