НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Галина Гончар Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-2690-4326
  • Сергій Пензай Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3396-6728
  • Андрій Семенов Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-2084-0555

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200146

Ключові слова:

Настільний теніс, спорт, викладачі, оздоровчі заняття, професійна діяльність, фізичне виховання, педагогічний контроль, методи прогнозування.

Анотація

У статті розглянуто проблеми покращення фізичної форми викладачів ЗВО у звʼязку з тим, що успіх професійної діяльності значно залежить від стану їх здоровʼя. Наростаюча інтенсифікація розумової праці професорсько-викладацького складу ЗВО вимагає пошуку радикальних шляхів підвищення працездатності і покращення стану їх здоровʼя. Як засіб збереження здоровʼя викладачів закладів вищої освіти запропоновано настільний теніс, переваги якого полягають у тому, що він доступний, під час занять ним легко дозувати фізичні навантаження залежно від віку, фізичного розвитку і стану здоровʼя.

Біографії авторів

Галина Гончар, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, завідувач кафедри теорії і методики фізичного виховання.

Сергій Пензай, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент кафедри спортивних дисциплін.

Андрій Семенов, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики фізичного виховання.

Посилання

Barchukova, H., Fomychev, A. (2000). Pulsovye rezhymy yhry v nastolnyi tennys sylneishykh yhrokov. Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Olimpiiska literature, 167 [in Russian].

Bulych, E. H., Muravov, Y. V., Novak, S. B. (2005). Sport dlia vsekh v tretem vozraste: vozmozhnosty y ohranychenyia. Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv, 549 [in Russian].

Hvozdetska, S. (2004). Korektsiia psykhofizychnoho stanu ditei starshoho doshkilnoho viku iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku v protsesi zaniat z fizychnoho vykhovannia. Moloda sportyvna nauka Ukrainy. Lviv, Issue 8, Vol. 2, 74–78 [in Ukrainian].

Dvorkina, N. I., Trofimova O. S. (2008). Integrativnoe razvitie fizicheskih i intellektual'nyh sposobnostej doshkol'nikov podgotovitel'noj gruppy. Fizicheskaja kul'tura: vospitanie, obrazovanie, trenirovka, 6, 28–33 [in Russian].

Ivashhenko, L. Ja., Blagij, A. L., Usachev, Ju. A. (2008). Programmirovanie zanjatij ozdorovitel'nym fitnesom. Kiїv: Naukovij svіt [in Russian].

Krutsevych, T. Yu., Bezverkhnia, H. V. (2010). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia. Kyiv: Olimpiiska literatura [in Ukrainian].

Navrotskyi, E. (2002). Fizkulturno-ozdorovchi zaniattia yak naiefektyvnishyi zasib pidvyshchennia fizychnoho stanu ta zdorov’ia. Fizychne vykhovannia, sport i kultura zdorov’ia u suchasnomu suspilstvu. Lutsk, Vol. 2, 32–34 [in Ukrainian].

Reshetylova, V. (2005). Obgruntuvannia metodyky vykorystannia zasobiv fizychnoi kultury dlia aktyvizatsii piznavalnykh protsesiv ditei molodshoho shkilnoho viku. Moloda sportyvna nauka Ukrainy. Lviv, Issue 9, Vol. 4, 22–25 [in Ukrainian].

Ripak, M. O. (2006). Orhanizatsiino-metodychni aspekty optymizatsii fizychnoi aktyvnosti zhinok-uchyteliv 36–55 rokiv. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].

Rjabinina, S. K. (2004). Nastol'nyj tennis v sisteme fizicheskogo vospitanija studentok tehnicheskogo vuza. Extended abstract of candidate’s thesis. Krasnojarsk [in Russian].

Holodov, Zh. K., Kuznecov V. S. (2000). Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija i sporta. Moskva: Akademija [in Russian].

Shebeko, L. L., Vasianavich, A., Germanovich, L. V. (2012). Sravnitel'nyj analiz samoocenki sostojanija zdorov'ja i vosprijatija problem obraza zhizni sredi muzhchin dvuh vysshih uchebnyh zavedenij v Belarusi i Shotlandii (Velikobritanija). Zdorov'e dlja vseh: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Pinsk: UO Polesskij gosudarstvennyj universitet, Ch. 1, 218–221 [in Russian].

Yansone, R. (2000). Uprazhnenyia dlia psykhomotornoho razvytyia detei starsheho doshkolnoho vozrasta. Olimpiiskyi sport i sport dlia vsikh: proceedings of the Scientific and Practical Conference. Kyiv: Olimpiiska literatura, 456 [in Russian].

Buchner, D., Goldman, L., Ausiello, D. (2008). Physical activity. 23 rd ed. Cecil Medicine. Philadelphia: Saunders Elsevier, 64–67.

Drenowski, L., Evans, W. J. (2001). Nutrition, phusical activity, and quality of life in older adults: summary. Journal of Gerontology. Vol. 56A, 89–94.

World health statistics 2011. France: World Health Organization, 2011.

##submission.downloads##

Як цитувати

Гончар, Г., Пензай, С., & Семенов, А. (2019). НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКО-ОЗДОРОВЧИХ ЗАНЯТЬ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 22–32. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200146

Номер

Розділ

Статті