ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ СТУДЕНТІВ ФІЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ З ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • Михайло Дудик Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-1399-6367
  • Юлія Решітник Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-7937-2880
  • Вікторія Коцик Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0001-9326-5304

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200154

Ключові слова:

Інформаційні технології навчання, модернізація освітнього процесу, активізація самостійної роботи студентів, формування практичних навичок, розв’язування задач з теоретичної фізики, комп’ютерне моделювання фізичних процесів, математичний програмний комплекс MathCAD, символьні перетворення.

Анотація

У статті розглядаються питання впровадження інформаційних технологій навчання як засобу активізації самостійної та індивідуальної роботи студентів. Проаналізовано дослідження проблем використання сучасних інформаційних технологій в навчальному процесі з фізики. Обґрунтовано доцільність використання програмного середовища MathCAD для формування навичок розв’язування задач з теоретичної фізики в системі підготовки майбутніх вчителів фізики. Наведені приклади завдань для самостійної роботи в курсі класичної механіки і основ механіки суцільних середовищ та зразки їх розв’язання засобами математичного пакету MathCAD.

Біографії авторів

Михайло Дудик, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент, професор кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання.

Юлія Решітник, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри фізики і астрономії та методики їх викладання.

Вікторія Коцик, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Магістрант факультету фізики, математики та інформатики.

Посилання

Bykov, V. Yu., Bilous, O. V., Bohachko,v Yu. M. et al. (2010). Osnovy standartyzatsii informatsiino-komunikatsiinykh kompetentnostei v systemi osvity Ukrainy. V. Yu. Bykova, O. M. Spirina, O. V. Ovcharuk (Eds). Kyiv: Atika [in Ukrainian].

Bursian, E. V. (1991). Zadachi po fizike dlya kompyutera. Moskva: Prosveshchenie [in Russian].

Glushkov, V. M. (1987). Osnovy bezbumazhnoy informatiki. Moskva: Nauka [in Russian]. 4. Dudyk, M. V., Fenkiv, V. M., Khazin, H. A. (2007). Praktychnyi kurs teoretychnoi mekhaniky. Kyiv: Milenium [in Ukrainian].

Zhuravska, L. M. (1999). Kontseptualni umovy upravlinnia samostiinoiu robotoiu studentiv u VNZ. Osvita ta upravlinnia, issue 3, 2, 2–4 [in Ukrainian].

Mayer, R. V. (2006). Reshenie fizicheskikh zadach s pomoshchyu paketa MathCAD. Glazov: GGPI [in Russian].

Ochkov, V. F., Bogomolova, E. P., Ivanov, D. A. (2017). Fiziko-matematicheskie etyudy s Mathcad i Internet. Sankt-Peterburg: Lan [in Russian].

Shkola, O. V. (2016). Teoretyko-metodychni zasady navchannia teoretychnoi fizyky maibutnikh uchyteliv fizyky. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Mathcad v prepodavanii fiziki. URL: https://intellect.icu/mathcad-v-prepodavanii-fiziki-1182 [in Russian].

PTC MathCAD 15.0. URL: https://ptc.com/ru/products/ MathCAD/free-trial

##submission.downloads##

Як цитувати

Дудик, М., Решітник, Ю., & Коцик, В. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У САМОСТІЙНІЙ РОБОТІ СТУДЕНТІВ ФІЗИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ З ТЕОРЕТИЧНОЇ ФІЗИКИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 63–73. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200154

Номер

Розділ

Статті