СПЕЦИФІКА МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ДІТЕЙ В УМОВАХ РІЗНОВІКОВОЇ ГРУПИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Людмила Іщенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0003-3382-4148
  • Ірина Підлипняк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-8265-589X
  • Тетяна Дука Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини., Україна https://orcid.org/0000-0002-8186-3769

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200157

Ключові слова:

Різновікова група, заклад дошкільної освіти, міжособистісна взаємодія, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, організація життєдіяльності дітей різного віку, дитячий колектив, взаємодія, мікроклімат.

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз міжособистісної взаємодії дітей в умовах різновікової групи закладу дошкільної освіти як психолого-педагогічної категорії; досліджено вплив міжособистісної взаємодії на розвиток здібностей і активності вихованців в умовах різновікової групи та її специфіку. З’ясовано особливості педагогічної діяльності вихователя в умовах різновікової групи; підкреслено, що ефективність організації життєдіяльності дітей різного віку зумовлена налагодженням активної міжособистісної взаємодії між ними; висвітлено основні форми освітньої роботи педагога з дітьми різного віку.

Біографії авторів

Людмила Іщенко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри психології та педагогіки розвитку дитини.

Ірина Підлипняк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра психології та педагогіки розвитку дитини.

Тетяна Дука, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини.

Кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра психології та педагогіки розвитку дитини.

Посилання

Avramenko, O. O. (2014). Sotsializatsiia ditei u riznovikovykh hrupakh doshkilnoho navchalnoho zakladu. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].

Bajborodova, L. V. (2007). Vzaimodejstvie v raznovozrastnyh gruppah uchashhihsja. Jaroslavl': Akademija razvitija [in Russian].

Butenko, V. N. (2007). Osobennosti mezhlichnostnyh otnoshenij v raznovozrastnyh gruppah doshkol'nikov. Candidate’s thesis. Moskva [in Russian].

Gerasimova, E. N. (2002). Pedagogicheskie osnovy postroenija obrazovatel'nogo processa v raznovozrastnyh gruppah detskogo sada. Doctor’s thesis. Sankt-Peterburg [in Russian].

Hrynov, V. M., Dorohykh, R. V., Masych, S. Yu., Rozumna, T. S. (2013). Vzaiemodiia sub’iektiv pedahohichnoho protsesu. Kharkiv [in Ukrainian].

Davidovich, E. B. (1991). Sensornoe vospitanie detej 3–5 goda zhizni v uslovijah raznovozrastnoj gruppy. Extended abstract of candidate’s thesis. Moskva [in Russian].

Kovshar, O. V. (2015). Rol partnerskoi vzaiemodii doshkilnoi ta pochatkovoi lanok osvity v orhanizatsii peredshkilnoi osvity. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 4, 57–63 [in Ukrainian].

Pedahohichnyi slovnyk. M. D. Yarmachenka. (2001). Kyiv [in Ukrainian].

Pidlypniak, I. Yu. (2018). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do formuvannia matematychnoi kompetentsii doshkilnykiv u riznovikovykh hrupakh. Uman [in Ukrainian].

Pronina, A. N. (2003). Pedagogicheskaja diagnostika kak sredstvo postroenija obrazovatel'nogo processa (Na primere raznovozrastnoj gruppy detskogo sada). Candidate’s thesis. Elec [in Russian].

Psykholoho-pedahohichnyi suprovid osvitnoho protsesu v riznovikovii hrupi zakladu doshkilnoi osvity. I. Yu. Pidlypniak. (2018). Uman [in Ukrainian].

Smirnova, E. O., Butenko, V. A. (2007). Otnoshenija mezhdu det'mi v raznovozrastnyh gruppah detskogo sada. Psiholog v detskom sadu, 2, 66–80 [in Russian].

Smolnykova, H. V. (2008). Psykholohichni osoblyvosti spilkuvannia ditei v riznovikovykh hrupakh doshkilnoho navchalnoho zakladu. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Smolnykova, H. V. (2015). Metody doslidzhennia spilkuvannia ditei u riznovikovykh hrupakh. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(21), Issue 43, 79–82.

Smolnykova, H. (2005). Vyvchennia realnoho i bazhanoho kola spilkuvannia ditei v umovakh riznovikovoi hrupy. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 3, 95–101. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Іщенко, Л., Підлипняк, І., & Дука, Т. (2019). СПЕЦИФІКА МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ДІТЕЙ В УМОВАХ РІЗНОВІКОВОЇ ГРУПИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 81–89. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200157

Номер

Розділ

Статті