СПЕЦИФІКА МІЖОСОБИСТІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ДІТЕЙ В УМОВАХ РІЗНОВІКОВОЇ ГРУПИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200157Ключові слова:
Різновікова група, заклад дошкільної освіти, міжособистісна взаємодія, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, організація життєдіяльності дітей різного віку, дитячий колектив, взаємодія, мікроклімат.Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз міжособистісної взаємодії дітей в умовах різновікової групи закладу дошкільної освіти як психолого-педагогічної категорії; досліджено вплив міжособистісної взаємодії на розвиток здібностей і активності вихованців в умовах різновікової групи та її специфіку. З’ясовано особливості педагогічної діяльності вихователя в умовах різновікової групи; підкреслено, що ефективність організації життєдіяльності дітей різного віку зумовлена налагодженням активної міжособистісної взаємодії між ними; висвітлено основні форми освітньої роботи педагога з дітьми різного віку.Посилання
Avramenko, O. O. (2014). Sotsializatsiia ditei u riznovikovykh hrupakh doshkilnoho navchalnoho zakladu. Candidate’s thesis. Odesa [in Ukrainian].
Bajborodova, L. V. (2007). Vzaimodejstvie v raznovozrastnyh gruppah uchashhihsja. Jaroslavl': Akademija razvitija [in Russian].
Butenko, V. N. (2007). Osobennosti mezhlichnostnyh otnoshenij v raznovozrastnyh gruppah doshkol'nikov. Candidate’s thesis. Moskva [in Russian].
Gerasimova, E. N. (2002). Pedagogicheskie osnovy postroenija obrazovatel'nogo processa v raznovozrastnyh gruppah detskogo sada. Doctor’s thesis. Sankt-Peterburg [in Russian].
Hrynov, V. M., Dorohykh, R. V., Masych, S. Yu., Rozumna, T. S. (2013). Vzaiemodiia sub’iektiv pedahohichnoho protsesu. Kharkiv [in Ukrainian].
Davidovich, E. B. (1991). Sensornoe vospitanie detej 3–5 goda zhizni v uslovijah raznovozrastnoj gruppy. Extended abstract of candidate’s thesis. Moskva [in Russian].
Kovshar, O. V. (2015). Rol partnerskoi vzaiemodii doshkilnoi ta pochatkovoi lanok osvity v orhanizatsii peredshkilnoi osvity. Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykoly Hoholia. Psykholoho-pedahohichni nauky, 4, 57–63 [in Ukrainian].
Pedahohichnyi slovnyk. M. D. Yarmachenka. (2001). Kyiv [in Ukrainian].
Pidlypniak, I. Yu. (2018). Teoriia i praktyka pidhotovky maibutnikh vykhovateliv do formuvannia matematychnoi kompetentsii doshkilnykiv u riznovikovykh hrupakh. Uman [in Ukrainian].
Pronina, A. N. (2003). Pedagogicheskaja diagnostika kak sredstvo postroenija obrazovatel'nogo processa (Na primere raznovozrastnoj gruppy detskogo sada). Candidate’s thesis. Elec [in Russian].
Psykholoho-pedahohichnyi suprovid osvitnoho protsesu v riznovikovii hrupi zakladu doshkilnoi osvity. I. Yu. Pidlypniak. (2018). Uman [in Ukrainian].
Smirnova, E. O., Butenko, V. A. (2007). Otnoshenija mezhdu det'mi v raznovozrastnyh gruppah detskogo sada. Psiholog v detskom sadu, 2, 66–80 [in Russian].
Smolnykova, H. V. (2008). Psykholohichni osoblyvosti spilkuvannia ditei v riznovikovykh hrupakh doshkilnoho navchalnoho zakladu. Candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Smolnykova, H. V. (2015). Metody doslidzhennia spilkuvannia ditei u riznovikovykh hrupakh. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, III(21), Issue 43, 79–82.
Smolnykova, H. (2005). Vyvchennia realnoho i bazhanoho kola spilkuvannia ditei v umovakh riznovikovoi hrupy. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika, 3, 95–101. Kyiv [in Ukrainian].