ВПРОВАДЖЕННЯ ВІДНОСНОЇ СИСТЕМИ СОЛЬМІЗАЦІЇ В ТЕОРІЮ ТА ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Тетяна Медвідь Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка., Україна https://orcid.org/0000-0002-0817-8722

DOI:

https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200168

Ключові слова:

Релятивна сольмізація, літерний запис, склади ритму, ручні знаки, «рухома» нота, звуковисотний слух, ступені звукоряду, експеримент.

Анотація

У статті висвітлено шляхи впровадження відносної системи сольмізації у загальноосвітні школи України у 70‒90-ті роки ХХ століття. Розкрито історичний аспект втілення ідей угорського композитора, педагога, фольклориста Золтана Кодая щодо застосування релятивної сольмізації у школах Угорщини. Презентовано розробку єдиних принципів і прийомів, покладених в основу розвитку музичного слуху школярів за релятивним методом сольмізації у тогочасних радянських школах. Аргументовано результати експериментальної роботи у загальноосвітніх школах, які засвідчили доцільність застосування відносної системи сольмізації для розвитку музичних здібностей школярів.

Біографія автора

Тетяна Медвідь, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка.

Кандидат педагогічних наук, доцент.

Посилання

Vasylieva, H. (1972). Z dosvidu rozvytku muzychnoho slukhu ditei za reliatyvnoiu systemoiu na pochatkovomu etapi navchannia. Muzyka v shkoli: zbirka statei. Kyiv: Muzychna Ukraina, 1, 81–93 [in Ukrainian].

Vereshchahina, A., Zhofchak, Z. (1977). Metodyka vykladannia muzyky na reliatyvnii osnovi u I klasi. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Zhofchak, Z. (1976). Z dosvidu vykladannia muzyky u pochatkovykh klasakh zahalnoosvitnioi shkoly metodom ladovoi solmizatsii. Muzyka v shkoli: zbirka statei. Kyiv: Muzychna Ukraina, 3, 48–64 [in Ukrainian].

Zhofchak, Z. (1974). Na Druhomu mizhnarodnomu Kodaivskomu seminari v Kechkemeti. Muzyka v shkoli: zbirka statei. Kyiv: Muzychna Ukraina, 2, 136–140 [in Ukrainian].

Kovaliv, V. (1973). Metodyka muzychnoho vykhovannia na reliatyvnii osnovi. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Luzhnyi, V. (1977). Muzychna hramota v shkoli. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Pryshchepa, K. (Ed). (1986). Prohramy serednioi zahalnoosvitnoi shkoly. Muzyka, 1–4 klasy. Kyiv: Radіanska shkola, 186–210 [in Ukrainian].

Vereshchagіna, A., Plyuta, L. (Ed). (1977). Programmy sredney obshcheobrazovatelnoy shkoly. 1–3 klas. Kyiv: Radіanska shkola [in Ukrainian].

Chovrii, S. (2017). Muzychno-pedahohichna kontseptsiia Zoltana Kodaia v yevropeiskomu sotsiokulturnomu prostori XX stolittia. Humanitarnyi korpus. Vinnytsіa: Nilan-LTD, 9, 263-264 [in Ukrainian].

Raffay Katalin. (2001). Otodik daloshkonyvem: Enek-zene az altalanosh ishkola 5 ostalya es a 11 evesh tanulok samara. Celldomolk: Apatsai Kiado [in Hungarian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Медвідь, Т. (2019). ВПРОВАДЖЕННЯ ВІДНОСНОЇ СИСТЕМИ СОЛЬМІЗАЦІЇ В ТЕОРІЮ ТА ПРАКТИКУ ЗАГАЛЬНОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету, (4), 120–126. https://doi.org/10.31499/2307-4906.4.2019.200168

Номер

Розділ

Статті